• 1400/05/14 - 21:05
  • تعداد بازدید خبر : 117
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه
به منظور بررسی اقدامات لازم الاجرا در حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ؛

نشست هم اندیشی مسؤولین آمار و فناوری اطلاعات مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نشست مشترک مسؤولین آمار و فناوری اطلاعات مراکز تابعه با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و مسئولین ستادی این مدیریت به منظور هم افزایی در مورد اهداف، ماموریتها و انتظارات سازمانی در حوزه آمار و فناوری اطلاعات رقم خورد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ صبح روز یکشنبه  30 ام تیر ماه سال جاری ، طی یک نشست مشترک که با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه  مسؤولان و کارشناسان فنی و تخصصی این مدیریت و با رویکرد نظارت مستمر بر فرایندهای حوزه آمار و فناوری اطلاعات ، بررسی اقدامات لازم الاجرا و همچنین توسعه زیر ساخت های واحدهای تابعه ،در سالن همایش معاونت بهداشتی تشکیل گردید ، فرایندهای در حال اجرای پروژه راهبردی پرونده الکترونیک سلامت در کلیه مراکز درمانی استان ارزیابی گردید و اهم اقدامات صورت گرفته توسط این مدیریت به تفکیک واحدهای زیر مجموعه به صورت گزارش تصویری ارائه شد .
در ادامه نشست ، مهندس متین رمضانی - مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه مهم پرونده الکترونیک سلامت در استان و اجرای این مهم در دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پیشرو و منتخب در اجرای پروژه کشوری ، گزارش اقدامات هریک واحدهای زیر مجموعه این مدیریت را به صورت اجمالی ارائه نمود .
وی از مسؤولین گروه های توسعه زیرساخت ، آمار و نرم افزار خواست تا با تشریح عملکرد مراکز تابعه زیر مجموعه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ،در واقع یک ترسیم دور نمای اقدامات این حوزه ها را ارائه نمایند .

این جلسه  که اولین نشست  هم افزایی مسؤولین آمار و فناوری اطلاعات در سال جاری با محوریت بررسی  فرآیندها  و زیر ساخت های  استقرار پروژه پرونده الکترونیک سلامت در بیمارستان  ها  و شبکه بهداشت و درمان ، دانشکده ها و معاونت ها می باشد  ، مهندس متین رمضانی توضیحاتی در زمینه اهمیت این پروژه  مهم در استان  ، ارتقای سیستم HIS بیمارستان ها ، بهبود در فرآیندهای الکترونیکی واحدهای تابعه  ، مبحث درآمد مراکز درمانی ، ارسال و ارائه آمار صحیح و با کیفیت حوزه سلامت در سامانه های وزارتی و دانشگاهی سپاس و فرابر که مبنای کلیه پرداخت ها مبتنی بر عملکرد این مراکز بر اساس ارسال اطلاعات صحیح در سامانه سپاس را ارائه نمود .

مدیر آمار وفناوری اطلاعات دانشگاه که به عنوان مسؤول استقرار و اجرای پروژه پرونده الکترونیک سلامت در استان می باشد ، در راستای تحقق این امر،  با توجه به برنامه تدوین شده و شرح وظایف اعضای فنی اجرای این پروژه کلیدی در استان ، خواستار ارائه گزارش توسط  اعضاء فنی و تخصصی این پروژه بر اساس چک لیست ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد واحدهای تابعه این مدیریت شد و در ادامه وضعیت روند اجرا و پیشرفت پروژه را درسطح  معاونت ها ، بیمارستان ها ، کلینیک های تخصصی و مراکز بهداشت شهرستان ، دانشکده ها را از مسؤولین گروه های سخت افزار ، آمار و نرم افزار این مدیریت جویا شد  .
که اهم موارد مطرح شده  توسط هر گروه فنی این مدیریت را می توان برشمرد :
- بررسی و ارزیابی عملکرد حوزه IT بیمارستان ها ، شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها ، دانشکده ها و معاونت ها و گزارشی از وضعیت زیر ساخت ، ارتباطات و نرم افزارهای کلیه واحدهای تابعه ، نحوه پیگیری و وضعیت امنیت داده ها و اطلاعات و شبکه ارتباطی واحدها از طریق مدیریت متمرکز آنتی ویروس، نقاط متصل به شبکه ملی سلامت و نحوه ارتباطات آن و همچنین بررسی عملکرد کلیه واحدهای تابعه اعم از دولتی و خصوصی در خصوص اجرای پرونده الکترونیک سلامت بر مبنای دستورالعمل های ابلاغی و در راستای مدیریت بهینه و استاندارد سازی ارتباطات با ارتقاء وضعیت زیرساخت و ساماندهی نرم افزارها، سامانه ها و سخت افزارها با ارائه آمار در این همایش ارائه شد. همچنین عملکرد کلیه واحدهای تابعه به جهت بروزرسانی تارنمای این واحد ها و گزارشی از وضعیت موجود بررسی و ارائه شد و در نهایت پیگیری های لازم در خصوص بروزرسانی تارنمای واحدهای مورد نظر بر اساس چک لیست ارزیابی گروه پرتال این مدیریت نیز حائز اهمیت می باشد .

- بررسی و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد واحدهای مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان ها و واحدهای آمار شبکه های بهداشت ودرمان شهرستانها ، دانشکده ها و معاونت ها در این همایش ،گزارشی از عملکرد این حوزه ها بر مبنای شرح وظایف هر حوزه ، چک لیست ارزیابی و شاخص های عملکردی در داشبورد هوشمند مدیریتی گیل اوخان ، سامانه اتوماسیون آماری ( فرابر) ارائه شد و راهکارهایی در مورد مسائل و عدم انطباق آمار سامانه های سپاس ، فرابر و HIS ، فرآیندهای جاری واحدها و تعامل روز افزون نیروی انسانی حوزه های آمار و IT بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان مطرح شد . مورد مهم دیگر بحث بهنگامی در ارائه آمار می باشد و از این حیث ؛ کلیه واحدهای تابعه استان در تحقق این مهم می بایست به جد پیگیر باشند و به طور ویژه این مساله را می بایست در ارائه آمار در نظر بگیرند و این مقوله یکی از موارد مهم در ملاک ارزیابی عملکرد کمی و کیفی واحدها تلقی می گردد .

- بررسی و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد حوزه IT در بیمارستان ها در ارائه اطلاعات به سامانه سپاس و سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS و استحقاق سنجی درمان، به طور مجزا در گزارش های مقایسه ای ارائه شد. از جمله موارد مطرح شده ؛ توضیحاتی در زمینه گزارش سامانه سپاس از نظر وضعیت کمی و کیفی ارسال اطلاعات توسط مسوول IT بیمارستان ها به سامانه سپاس و عدم همخوانی در داده های ثبتی در سامانه های سپاس ، فرابر و HIS در مراکز درمانی اشاره شد و همچنین نحوه استقرار و رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری ، تعامل نزدیک همکار IT بیمارستان ها در انتقال مشکلات به شرکت های توسعه دهنده نرم افزار اطلاعات بیمارستانی( HIS ) در خصوص نحوه کار با نرم افزار های اطلاعات بیمارستانی و ارائه موارد به نمایندگان شرکتها به منظور مرتفع نمودن مسائل را مطرح گردید . در ادامه بررسی و ارزیابی عملکرد بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها ، دانشکده ها و معاونت ها در زمینه استفاده بهینه از اتوماسیون اداری و سیستم تردد پرسنل ، گزارشی از وضعیت موجود این واحدها با عنایت به پیگیری های انجام شده ، به صورت مکاتبات اداری و تماس تلفنی به جهت حل مسائل مربوط به این واحدها در این همایش ارائه شد و بر اساس ضرورت و اهمیت این سامانه ها و نحوه کار و مدیریت بهینه این دو سامانه توسط امور اداری ، با رویکرد حذف کاغذ و الکترونیکی کردن امور از اولویت های این مدیریت بوده و در این راستا راهکارهایی به جهت تسریع در بهبود و پیشبرد این امور ارائه شد. 
در این نشست، پس از ارائه گزارش ارزیابی توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و تیم فنی این مدیریت از وضعیت و عملکرد واحدهای تابعه،  نتایج ارزیابی واحدها با عنایت به موارد مطرح شده ،ارائه شد .
در پایان این نشست ، مهندس رمضانی - مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسؤولان واحدهای توسعه زیرساخت ، آمار و نرم افزار ، ضمن قدردانی از مساعدت واحدهای تابعه این مدیریت در استقرار و اجرای  پروژه پرونده الکترونیک سلامت در سطح مراکز تابعه استان به پرسش های مطرح شده توسط نمایندگان آمار و IT مراکز پاسخ دادند و در ادامه خواستار ارائه توضیحاتی از اقدامات و فعالیت های این واحدها با توجه موارد اصلاحی ذکر شده توسط تیم فنی و تخصصی این حوزه از نمایندگان آمار و IT این مراکز شدند .
مهندس رمضانی از همکاران آمار و IT  مراکز تابعه استان خواست به عنوان نمایندگان مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در حوزه کاری خود با ارائه گزارشات ارزشمند و متکی به دانش ، زمینه کمک به مدیران جهت حل مسائل را فراهم نموده و با یک نمایه خوب از عملکرد حوزه های ذیربط ، فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران ارشد در واحد خود را تسهیل نمایند.  

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 49751
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1398/04/30 21:05