• 1397/10/24 - 12:18
  • تعداد بازدید خبر : 57
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه
در نشست هم اندیشی شورای راهبردی دانشگاه ؛

ارزیابی سنجه های راهبردی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در نشست شورای راهبردی دانشگاه

در هشتاد و پنجمین نشست هم اندیشی شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سنجه های راهبردی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با رویکرد توسعه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت ساعت 7 صبح امروز در سالن اجلاس دفتر ریاست، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ صبح روز دوشنبه 24ام دی ماه سال جاری هشتاد و پنجمین نشست هم اندیشی شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بررسی و ارزیابی سنجه های راهبردی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با رویکرد توسعه خدمات الکترونیک در حوزه سلامت در بستری امن در سالن اجلاس دفتر ریاست، برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به این مهم که توسعه مسیرهای ارتباطی در بستر فضای الکترونیک و امن ، نگاه ویژه به ITو توسعه بسترهای آن در دانشگاه و واحدهای تابعه از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح نمود : اقدامات انجام شده توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و تیم تخصصی این حوزه منتج به این مهم گردیده است که تعداد نقاط کور در استان ، از 203 نقطه در سال 96،به 79 نقطه رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم ثبت بهنگام و دقیق اطلاعات سلامت ، جامعیت و صحت اطلاعات ثبتی در سامانه های سلامت ، افزود: انجام بهینه این فرایند ها ، می تواند منتج به اخذ اطلاعات ارزشمندی در حیطه سلامت برای کلیه سطوح مدیران سازمان در امر تصمیم سازی و تصمیم گیری شود. وی ضمن اینکه تعداد سامانه های دانشگاه را بیش از 150 سامانه آماری فعال برشمرد ، خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه هوشمند اطلاعات مدیریتی "گیل اوخان" را یک از اقدامات موثر و راهبردی در دانشگاه دانست که با رویکرد تجمیع سامانه های مختلف آماری و بهبود کمیت و کیفیت در مدیریت زمان و هزینه، بر ضرورت روز افزون استقرار و اهمیت این داشبورد مدیریتی در دانشگاه که می تواند خروجی آن به صورت، شاخص عملیاتی، تحلیلی و راهبردی متنوع و مناسب از عملکرد سازمان را در اختیار کاربران ومدیران، قرار دهد تاکید ویژه نمود .
در ادامه این نشست ، مهندس متین رمضانی -مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارشی از عملکرد این مدیریت در خصوص تحقق و دستیابی به اهداف سنجه های راهبردی این مدیریت در راستای تحقق اهداف راهبردی دانشگاه ارائه نمود. وی در ادامه در زمینه سه سجنه کلیدی 1- تعداد نقاط فعال دربستر شمس دانشگاه 2- نمره ارزیابی کیفیت داده های سپاس بیمارستان ها 3- داشبورد های مستقر شده در دانشگاه و همچنین پیگیری های حوزه IT در خصوص تشکیل کارگروه ICT برای توسعه فناوری های نوین سلامت به طور شفاف و صریح در قالب گزارش آماری تشریح نمود و تلاش مجدانه کارگروه های تخصصی این مدیریت را در زمینه تسریع در توسعه خدمات الکترونیک از برنامه های استراتژیک این حوزه دردانشگاه برشمرد.
در این نشست، کارشناسان اندازه گیری هر سنجه راهبری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، فراخور مسولیت در بررسی و صحت گزارش ها و اقدامات انجام شده توضیحات مبسوطی ارائه نمودند.
در پایان نشست مهندس رمضانی -مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به پرسش های ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تعدادی از اعضای شورای راهبردی دانشگاه در مورد سنجه ها و اقدامات مرتبط با آن پاسخ گفته و خاطر نشان کرد ؛ این مدیریت وتیم تخصصی آن از پیشنهادات و نکات ارزنده ای که توسط صاحبان خرد مطرح میگردد و کمک شایانی به این مجموعه در راستای تحقق اهداف راهبردی و بهبود کیفیت اجرای برنامه عملیاتی حوزه IT می نمایند استقبال میکند و همواره با پیگیری، تلاش مستمر و باکیفیت اهداف خود را دنبال خواهد نمود.

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 43604
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1397/10/24 12:18
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار