1 - ارسال نامه اداری با امضاء بالاترین مقام واحد مربوطه به مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
1-1 معرفی شخص دریافت کننده ی حساب کاربری در نامه مربوطه
1-2 درج مشخصات ضروری شامل: نام و نام خانوادگی،کدملی، نام واحد مربوطه، سمت شخص در واحد، شماره ثابت(داخلی)،شماره تلفن همراه
2 - بررسی درخواست توسط مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
2-1 ارجاع به کارشناس مربوطه
2-2 ایجاد حساب کاربری درخواستی توسط کارشناس مربوطه
2-3 ارسال حساب کاربری به شخص درخواست کننده
2-4 تغییر رمز ورود به حساب کاربری توسط شخص درخواست کننده پس از تحویل گرفتن آن