• 1398/02/08 - 23:41
  • تعداد بازدید خبر : 75
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه
در راستای نظارت برعملکرد واحد های تابعه دانشگاه ؛

بازدید سرزده رئیس دانشگاه از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات

دکتر یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز یکشنبه 8 ام اردیبهشت ماه سال جاری از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه بازدید به عمل آورده و طی یک ارزیابی اختصاصی از عملکرد این مدیریت و زیر مجموعه های آن ، از نزدیک در جریان عملکرد این حوزه قرار گرفت. دراین بازدید که با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه و هیات همراه انجام شد، دکتر یوسف زاده چابک در زمینه اجرا و اهمیت فرآیندهای مرتبط با حوزه آمار و فناوری اطلاعات در راستای رسیدن به اهداف راهبردی دانشگاه با نظارت و مرجعیت این مدیریت تاکید ویژه داشت و عملکرد این حوزه را با توجه به برنامه های عملیاتی پیش بینی دانشگاه در زمینه آمار وفناوری اطلاعات بسیار درخشان و مثبت ارزیابی نمود. .

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه
علوم پزشکی گیلان؛ دکتر یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز یکشنبه 8
ام اردیبهشت ماه سال جاری از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه بازدید به عمل
آورده و طی یک ارزیابی اختصاصی از این مدیریت و زیر مجموعه های آن ، از نزدیک در
جریان عملکرد این حوزه قرار گرفت. دراین بازدید که با حضور مدیر روابط عمومی
دانشگاه و هیات همراه انجام شد، دکتر یوسف زاده چابک در زمینه اجرا و  اهمیت فرآیندهای مرتبط با حوزه آمار و فناوری
اطلاعات در راستای رسیدن به اهداف راهبردی دانشگاه با نظارت و مرجعیت این مدیریت
تاکید ویژه داشت
و عملکرد این حوزه را با توجه به برنامه های عملیاتی پیش بینی شده دانشگاه در زمینه آمار وفناوری اطلاعات بسیار درخشان و مثبت ارزیابی نمود .  



 

در این بازدید، ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک نشست در دفتر این مدیریت، هدف از این بازدید را ارزیابی میزان تحقق اهداف راهبردی دانشگاه در حوزه آمار و فناوری اطلاعات با رویکرد نمایه نمودن شاخص های عملکردی و به ویژه شاخص بهره وری در  داشبورد جامع هوشمند مدیریتی گیل اوخان در دانشگاه توسط این مدیریت و همچنین بررسی توسعه زیرساخت ها ی حوزه IT و شبکه ،ارتباطات و امنیت اطلاعات در کلیه واحدهای زیر مجموعه عنوان نمود و خواستار گزارش عملکرد از روند اجرای این پروژه در دانشگاه از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات شد .سپس وی با توجه نگاه ویژه وزارت متبوع بر پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت و مبنا قرار دادن سامانه وزارتی سپاس جهت معیار عملکرد ها مراکز درمانی استان ، تحقق این مهم و اهداف کلی  از راه اندازی داشبورد هوشمند مدیریتی "گیل اوخانرا در گام های پیشرو آن تجمیع اطلاعات و شاخص های عملکردی حوزه سلامت و دسترسی به تنوع گزارش ها و داشبورد برای مدیران ارشد ، میانه و پایه سازمان ، یک اقدام راهبردی دانست و در فاز بعدی و تکمیلی آن تاکید بر دسترسی بر خط به اطلاعات و شاخص های بهره وری  دانشگاه و در هدف غائی آن ، فراهم نمودن بستر و دسترسی اطلاعات و گزارش های پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع الکترونیک ، سیستم رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری در داشبورد هوشمند اطلاعاتی " گیل اوخانرا در دستور کار این مدیریت قرار داد  .





در این نشست مهندس متین رمضانی - مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه گزارش مبسوطی از عملکرد این مدیریت در زمینه روند اجرای پروژه ها از جمله : داشبورد هوشمند اطلاعاتی " گیل اوخان" از عملکرد کمیته ارتقاء آمار دانشگاه و شاخص های عملکردی و داشبوردهای متنوعی که  از سامانه های  وزارتی و موجود سازمان فراخوانی داده گردیده و با نمایه شاخص های استاندارد درمان ، بهداشت ، درامد ، پرسنلی ، دارو و تجهیزات و بحث سیستم نوبت دهی که اجرای آن در استان در بازه زمانی 6 ماهه صورت پذیرفته، به جهت اهمیت ، اطلاعات آن در داشبورد گیل اوخان تعبیه گردید که یک امتیاز خوب برای دانشگاه محسوب می گردد ، ارائه نمود .وی اقدامات آتی این مدیریت را با توجه به ترسیم دورنمای اجرای طرح ها و موفقیت در اجرای گام های نخست پیش بینی شده در استقرار داشبورد مدیریتی با حساسیت و نظارت مستقیم ریاست دانشگاه بر این طرح راهبردی را کاملا" در دسترس دانست و امکان نمایه نمودن سایر شاخص های مهم از جمله آموزشی ، پژوهشی و ...در آن را مسیر دانست و به دنبال آن  اضافه نمودن پنل مدیریت مالی ( شاخص های بهره وری ) ، برنامه راهبردی دانشگاه و سیستم تردد پرسنل را از اقدامات کمیته آمار دانشگاه در سال جاری برشمرد. 



 مهندس رمضانی در
ادامه گزارش به اجرای فرآیندهای نظام ارجاع الکترونیک سلامت در سطح استان با توجه
به برنامه تدوین شده در دانشگاه و اقداماتی که توسط کمیته ستادی استان با هماهنگی
نزدیک ریاست دانشگاه علوم پزشکی انجام می گردد  ، پروژه جدید رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری با
تعامل سازمان بیمه سلامت و پایلوت اجرای این طرح در دو مرکز آموزشی ،درمانی و
پژوهشی را  تا پایان خرداد سال جاری و
مکاتبات و نظارت مستمر بر عملکرد این مراکز در پیشبرد طرح را نیز اشاره نمود .





دکتر یوسف زاده چابک – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، ضمن تاکید به سامانه سپاس به عنوان یک سامانه موثق در سطح وزارت بهداشت و استان ، خواستار ارتقاء داشبورد گیل اوخان با افزوده شدن و فراخوانی داده های کلیدی سامانه درفک و سامانه آموزشی هیئت علمی در کنار سایر سامانه های فرخوانی شده در این داشبورد شد . وی در ادامه با اشاره به اهمیت شاخص های بهره وری در دانشگاه ، فراهم نمودن بستر و دسترسی به این شاخص ها در داشبورد گیل اوخان را بسیار کمک کننده در تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران سازمان دانست . 





مهندس رمضانی در ادامه این نشست  گزارشی از عملکرد گروه زیر ساخت و شبکه این
مدیریت با عنایت به راه اندازی سیستم مانیتورینگ و تجهیز اتاق سرور این حوزه ارائه
نمود و اذعان داشت؛ سیستم مانیتورینگ مراکز با پوشش بیش از 1400 نقطه قابل اتصال
امکان رصد کردن و بررسی وضعیت نقاط و مراکز را به طور برخط ، به جهت دسترسی به اینترنت یا اینترانت ،بسیار
تسهیل نموده است . وی جهت اطلاع ریاست دانشگاه از عملکرد این سامانه ، به طور
نمونه مرکز درمانی امام خمینی ( ره ) صومعه سرا را در بازه های زمانی مختلف به
صورت برخط ، رصد و ارزیابی نمود .





دکتر یوسف زاده چابک تصریح کرد؛ با عنایت به اولویت وزارت بهداشت به طرح نظام ارجاع الکترونیک – پزشک خانواده و اجرای آن در سطح کشور و در کنار آن سایر طرح های در دست اجرا ، جز  با مدیریت صحیح مبتنی بر اطلاعات متقن که نیاز دنیای امروز ،  سازمان ها  و مدیران ، متکی به استخراج اطلاعات جامع و تبدیل آن به دانش می باشد،  میسر نمی گردد .



مهندس رمضانی در ادامه به هدف غائی این مدیریت در سال 98 با
نمایش فلوچارت اختصاصی طراحی و  ترسیم شده
در راستای تحقق این هدف مهم حوزه آمار و فناوری اطلاعات که همان استقرار پرونده
الکترونیک سلامت در استان می باشد اشاره نمود .  وی خاطر نشان کرد ؛ در این مسیر در گام نخست آن
بحث ارتباطات امن برای مراکز ، اولویت کار بوده و سپس فراهم نمودن یک سامانه و در
اختیار گذاشتن آن به کلیه مراکز استان اعم
از بخش خصوصی و دولتی ( شامل : کلیه مراکز تصویر برداری ، آزمایشگاه ها ، داروخانه
ها و ...) اشاره نمود و اذعان داشت ؛ تمام تلاش این مدیریت این است که با استفاده
از دانش و تجربیات نخبگان فنی حوزه آمار و فناوری اطلاعات در سطح استان با در نظر
گرفتن سامانه های مشابه موجود از دانش بومی و سامانه بومی به جهت تحقق این مهم
بهره گرفته و این طرح در کمیته
ICT  دانشگاه مطرح گردیده و
مقرر گردبده در کمیته
ICT ،با توجه به نامه این مدیریت و برنامه های ارائه شده ، استان
گیلان به عنوان یک استان منتخب با توجه عملکرد و امتیازات خوب کسب شده در اجرای
نظام ارجاع ، در کنار استان های گلستان و زنجان پروژه مهم پرونده الکترونیک سلامت
را در تعامل و اتصال به سامانه های بیمه سلامت و ثبت احوال در راستای خدمات رسانی
به جامعه و ارتقاء وضعیت خدمات رسانی الکترونیکی درمان به عموم مردم بردارد .



در پایان این نشست ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رئیس
دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد این مدیریت و اقداماتی که به
جهت تحقق اهداف راهبردی وزارت متبوع و دانشگاه در حوزه آمار وفناوری اطلاعات انجام
داده است و همچنین طرح های در دست اجرایی که این مدیریت با توجه نگاه ویژه وزارت
بهداشت به این استان و این حوزه از دانشگاه بر مبنای عملکرد مطلوب دارد ، بسیار
ارزشمند برشمرد و از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و مجموعه همکاران این
حوزه قدردانی ویژه نمود .

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 47070
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1398/02/08 23:41
آرشیو
آرشیو