• 1398/07/28 - 15:07
  • تعداد بازدید خبر : 74
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازدید مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و تیم ستادی از بیمارستان پیروز لاهیجان

در راستای توسعه پرونده الکترونیک سلامت ، روز چهارشنبه ،24 ام ،مهر ماه سال جاری جهت بررسی مشکلات رسیدگی مکانیزه بیمارستان پیروز ،مدیریت آمار و فناوری اطلاعات به همراه اعضاء ستادی و نمایندگان بیمه سلامت در آن مرکز حضور یافتند .

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، روز چهارشنبه 24 ام مهر ماه سال جاری مهندس حمید خردادی ، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به همراه تیم ستادی، رئیس اقتصاد درمان، معاونت درمان، سرپرست اداره ذرآمد و نمایندگان بیمه سلامت، جهت بررسی مشکلات بیمارستان پیروز در خصوص فرایند رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری رأس ساعت 9 صبح در دفتر ریاست بیمارستان حضور یافتند .



در ابتدا مهندس خردادی با توجه به جدید الاحداث بودن بیمارستان پیروز متذکر شد ، فرایند رسیدگی در این بیمارستان از شهریور ماه رسما" آغاز شد .وی نسبت به ارسال با کیفیت دیتاها به سامانه سپاس تاکید نمود و شرح وظایف هر یک از حوزه های درآمد ،IT  و شرکت های توسعه دهنده HIS
 را از منظر
رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری متذکر شد .



مهندس خردادی افزود :از آنجاییکه فرایند
رسیدگی ، کارتیمی است و فقط مربوط به حوزه
IT نیست ، بنابراین همه واحدهای تشکیل دهنده در پرونده بیماران را در
این پروژه مسئول دانست و نسبت به تعیین تکلیف سندها در کارتابل درآمد در حداقل
زمان ممکن اشاره نمود .مهندس حمید خردادی افزود ، فیزیک پرونده همزمان باید جهت
بررسی به کارشناس ناظر ارائه گردد، تا امکان رسیدگی به موقع برای کارشناسان فراهم
آید و در صورتی که در پرونده هامغایرت کیفی رویت شد از ارسال آن به کارتابل ناظر
جلوگیری بعمل آید تا از دوباره کاری و اتلاف وقت صرفه جویی گردد.



دکتر حسن کاوک پور ، رئیس اداره اقتصاد درمان
دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، اشاره کرد ،بیمارستان پیروز محصول دو بیمارستان سید
الشهداء و 22 آبان میباشد .وی کمبود فضای فیزیکی برخی از واحدها را از جمله مسائلی
نام برد که بیمارستان با آن مواجه است .



دکتر کاوک پور تصریح کرد ، بیمارستان باید
نسبت به تعیین تکلیف بیماران سطح 4 و 5 خود ، جهت سرویس دهی خدمات مطلوبتربرای
پذیرش بیماران نیازمند حوزه بستری اقدام نماید.وی از عدم ثبت خدمات در زمان مناسب
ابراز نگرانی کرد و پیشنهاد طرح پایلوت برون سپاری به نیروهای مسلط به نرم افزار
تراشه در بیمارستان پیروز را عنوان کرد و خواستار گزارش 6 ماهه درآمد بیمارستان ،
مبالغ دریافتی ،مطالبات آن به تفکیک ردیف (درآمد ، جاری ، عمرانی ) به واحد اقتصاد
درمان شد.دکتر کاوک پور افزود ، فرایند تشکیل و تکمیل پرونده در بیمارستان باید
مورد بازنگری قرار گیرد .



در ادامه دکتر سیدرشید میر فلاح ، ریاست
بیمارستان پیروز لاهیجان ، ضمن تشکر از حضور تیم ستادی به منظور بررسی مشکلات درآن
مرکز این نکته را متذکر شد ، که بیمارستان پیروز به عنوان مرکز قطب شهرستان میباشد
وی افزود ، تعداد پذیرش بیماران در این بیمارستان ازمراکز آموزشی درمانی شهر رشت بیشتر
است  ، بنابراین خواستار مساعدت بیشتر
دانشگاه در کلیه حوزه ها شد .



دکتر میر فلاح اشاره کرد ، جهت پیشبرد فرایند
بیمارستان در حوزه
IT  نیازمند یک نیروی مقیم از شرکت تراشه هوشمند
نوین می باشیم .و کمبود فضای کافی در واحد درآمد جهت ساماندهی نیروها و پرونده ها
را متذکر شد .وی یکی از مهمترین دغدغه های بیمارستان را فقدان چارت تشکیلاتی ذکر
کرد و از تلاشهای شبانه روزی تیم بیمارستان جهت انجام فرایندهای جاری آن مرکز تشکر
کرد .در ادامه کارشناسان درآمد ،
IT  ، بیمه و مدیریت اطلاعات سلامت به بیان چالشهای
پیش رو پرداختند .جلسه ساعت 11 ظهر به پایان رسید .

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 53000
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1398/07/28 15:07
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار