• 1398/07/10 - 09:45
  • تعداد بازدید خبر : 71
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

برگزاری هفتمین جلسه ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت

در راستای تحقق پرونده الکترونیک سلامت هفتمین جلسه ستاد اجرایی با محوریت توسعه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی برگزار گردید.

 

هفتمین جلسه ستاد اجرایی پرونده الکترونیک
سلامت با محوریت توسعه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک دیروز سه شنبه مورخ 9 ام
مهر ماه سال جاری رأس ساعت14 وبا حضور معاونین درمان ، غذا و دارو ، بهداشتی ،
مدیر فناوری اطلاعات به همراه رؤسای بیمه سلامت ، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و نماینده
نظام پزشکی و ریاست انجمن داروسازان در سالن اجلاس ریاست دانشگاه برگزار گردید.



در ابتدای جلسه مهندس حمید خردادی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با توجه به اهمیت اجرای پرونده الکترونیک سلامت از اجرای زمانبندی پروژه تا پایان آبان ماه خبر داد وی در خصوص نحوه اجرای فرایند و زیر ساخت های ارتباطی ،اینترنتی و اینترانتی مراکز و پیاده سازی کدینگ های دارویی و آزمایشگاهها در نرم افزارها به بیان مسئله پرداخت .



در ادامه اعضاء انجمن داروسازان و پزشکان عمومی نیز در خصوص دغدغه های خود و ارائه نقطه نظرات در زمینه سهولت کار با نرم افزار به بحث و تبادل نظر پرداختند و تمایل پزشکان مبنی بر الکترونیکی شدن نسخ پزشکی را خاطر نشان کردند .



دکتر اسماعیل نورصالحی معاونت درمان دانشگاه نیز هدف از اجرای طرح را یکپارچه سازی اطلاعات پزشکی بیماران در قالب پرونده الکترونیک سلامت عنوان نمود وی به تشکیل جلسات کار گروهی با صاحبان فرایند جهت انعکاس مشکلات و ارائه راه حل توسط مسئولین وزارتخانه را از مهمترین شرح وظایف آن معاونت جهت اجرای توسعه پرونده الکترونیک سلامت در فرایند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی برشمرد. رؤسای بیمه های تامین اجتماعی و سلامت نیز در خصوص اقدامات انجام شده خود به بیان توضیحات پرداختند.



دکتر حمید رضا صفی خانی ،مدیر ملی پروژه پرونده الکترونیک سلامت استراتژی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارتخانه را در خصوص  امکان برقراری ارتباط سامانه هایی که گواهی تبادل الکترونیک استاندارد با سرویس های هیکا و قواعد سازمانهای بیمه گر را دریافت نموده اند  معرفی نمود ،تا سازمانهای بیمه گر امکان رسیدگی را از پشت درگاه اطلاعات یکپارچه برقرار نمایند .



دکتر صفی خانی افزود طبق توافق با همکاران سازمان تامین اجتماعی امور فنی تبادل اطلاعات بین سامانه های ملکی تامین اجتماعی در حال انجام است تا امکان برقراری اطلاعات آن مراکز با مساعدت همکاران سازمان بیمه تامین اجتماعی مهیا گردد.وی اضافه کرد معاونت غذا و دارو نسبت به ارائه کدینگ های خود اقدام نموده است  و پیگیریهای تکمیل کدینگ تصویر برداری در دست بررسی است . وی به مدیریت لازم جهت اعمال کدینگ آزمایشگاه در سامانه اشاره کرد .دکتر صفی خانی از منظر تجهیز هم به حمایت دانشگاه اشاره نمود .



دکتر علی اصغر انصاری معاون فنی مدیریت آمار و
فناوری اطلاعات وزارتخانه نسبت به پیگیری کار به صورت کنترل پروژه و شاخص های عملکردی
تاکید نمود وی اضافه کرد تاکنون 38 دانشگاه نسبت به معرفی نمایندگان حوزه های غذا
و دارو و درمان خود اقدام نموده اند و 16 دانشگاه نماینده ایی معرفی
ننمودند.دانشگاه گیلان نیز از جمله دانشگاههایی بود که نسبت به معرفی نمایندگان
خود جهت دسترسی به سامانه
EPM  اقدام نموده است .



دکتر انصاری افزود، در فاز اول اطلاعات سیام داروخانه ها و کلینیک ها توسط وزارتخانه در سامانه EPM
 بارگذاری میشود و مراکز می بایست نسبت به تکمیل نهایی آن اقدام نمایند .وی افزود به جهت پاسخگویی به ابهامات و بالا بردن دانش فنی  در زمینه کدینگ های اعلامی بیستمین جلسه مکسا در روز دوشنبه مورخ 15 ام مهر ماه به صورت ویدئو کنفرانسی در وزارتخانه برگزار میگردد.دکتر انصاری از مراحل پیش نویس سند های مشوق غذا و دارو و سازمانهای بیمه گر و شیوه نامه رسیدگی سرپایی و نسخه پیچی خبر داد  که پس از تائید نهایی در سطح ملی به ثبت خواهد رسید و به دانشگاهها و سازمانهای بیمه گر ابلاغ میگردد.این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضای معاونین غذا و دارو و درمان ، نظام صنفی  و بیمه ها رأس  ساعت 16 به اتمام رسید .

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 52307
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1398/07/10 09:45
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار