• 1397/08/03 - 10:55
  • تعداد بازدید خبر : 44
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
در چهارمین همایش بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزی در استان گیلان ؛

تجلیل ازنمایندگان منتخب آمار و برنامه ریزی دستگاه های اجرایی در چهارمین همایش گرامی داشت روز آمار و برنامه ریزی استان

همزمان با هفته آمار و برنامه ریزی ،همایشی به همت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با همکاری دانشگاه گیلان با حضور استاندار ، رئیس مرکز آمار ایران، فرمانداران، جمعی از محققان، متخصصان، مدیران و کارشناسان آمار و برنامه ریزی و اطلاعات مکانی دستگاه های اجرایی استان در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همزمان با هفته آمار و برنامه ریزی ،همایشی به همت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با همکاری دانشگاه گیلان روز پنجشنبه سوم آبان ماه سال جاری با حضور استاندار ، رئیس مرکز آمار ایران جمعی از محققان، متخصصان، مدیران و کارشناسان آمار و برنامه ریزی و اطلاعات مکانی دستگاه های اجرایی استان در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار گردید.
دکتر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با اشاره به تاریخچه آمار، نقش آمار در تصمیم گیری را مهم دانست ،بدین صورت که این سازمان با تعیین اهداف راهبردی و متکی بر اطلاعات متقن و با کیفیت عملکردی دستگاه های اجرایی استان و تعامل نزدیک با مرکز آمار ایران در حوزه تهیه و انتشار آمارهای رسمی با تخصیص بودجه کافی در این خصوص، نقشی کلیدی در توسعه استان ایفا خواهد کرد.
دکتر پارسا رئیس مرکز آمار ایران با مهم خواندن یکپارچه سازی و انسجام اطلاعات آماری دستگاه های اجرایی با حفظ مرجعیت مرکز آمار ایران در کنار تولید آمار های تخصصی و ویژه سازمانها را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه آمار ،نقش مرکز آمار در نظام آماری ثبتی مبنای جدید همچون نقش سازمان برنامه و بودجه در امور برنامه ریزی و سیاست گذاری های اقتصادی و اجتماعی است. وی در ادامه گفت: چنانچه نظام آماری کشور بخواهد از قافله پیشرفت و توسعه آمارها از سایر کشورهای دنیا عقب نماند ناچار است هرچه زودتر تولید داده های آماری با کیفیت مبتنی بر داده های ثبتی را در دستور کار خود قرار دهد.
در این مراسم پس از سخنرانی دکتر محمدی - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سایر سخنرانان منتخب ، از مدیران و کارشناسان برگزیده حوزه آمار دستگاه های اجرایی تجلیل بعمل آمد.
در همین راستا از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان و نماینده آمار و برنامه ریزی دانشگاه به عنوان یکی از سازمان های موفق در حوزه آمار تجلیل بعمل آمده و از مدیریت شایسته این سازمان و همکاری موثر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بروزرسانی پایگاه اطلاعات آماری استان به نشانی « sdi.mpogl.ir » تقدیر گردید .
پی نوشت :
آمار و اطلاعات جمع آوری شده در پایگاه اطلاعات آماری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به نشانی « sdi.mpogl.ir » ، از سال 55 به بعد بوده و قابلیت کاربردی در حوزه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری برای کاربران دارد. 
  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 41061
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1397/08/03 10:55
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار