• 1397/10/20 - 15:15
  • تعداد بازدید خبر : 50
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
به همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ؛

داشبورد هوشمند مدیریتی « گیل اوخان » در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شد

در اولین نشست کمیته تخصصی آمار و اصلاح فرآیندها ، داشبورد هوشمند مدیریتی " گیل اوخان " راه اندازی شد . این سامانه با رویکرد مدیریت هوشمند بر تمام فرآیندها ی واحدهای تابعه دانشگاه بر اساس معیارهای کلیدی و شاخص های قابل اندازه گیری که به رشد و ارتقای مدیریت می انجامد طراحی شده است و پراکندگی اطلاعات ، دوباره‌کاری‌ها را از بین می‌برد و امکان مانیتورینگ و نظارت جامع بر اطلاعات و امور برای برنامه‌ریزان در کلیه سطوح دانشگاه را فراهم می‌کند و راهبردها و برنامه‌های مورد نیاز هر حوزه را ارائه و در دسترس قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ اولین نشست کمیته تخصصی آمار و اصلاح فرآیندها روز شنبه 15 ام دی ماه سال جاری با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و اعضای کمیته تخصصی آمار و ... به منظور تحقق اهداف کلان دانشگاه بر مبنای آمارهای ثبتی مبنا و صحیح و کمک به اصلاح فرآیندهای موجود در سازمان در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد .
در ابتدای این نشست ، دکتر یوسف زاده چابک – ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف از تشکیل این کمیته تخصصی را در راستای نظارت بر عملکرد واحدها و تحقق اهداف راهبردی دانشگاه و با رویکرد استقرار داشبورد جامع هوشمند اطلاعات سلامت دانشگاه توسط مدیریت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه عنوان نمود و خواستار ارتقاء و مدیریت بهینه کلیه فرآیندهای جاری دانشگاه از منظر اطلاعات متقن و درست با تحقق یافتن پروژه داشبورد هوشمند اطلاعاتی گیل اوخان شد. در این نشست ، مهندس رمضانی - مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ضمن تاکید بر دانش تخصصی و بومی موجود در استان ،اهداف کلی و اساسی از راه اندازی داشبورد هوشمند اطلاعاتی "گیله اوخان " را در فاز اول تجمیع اطلاعات برخط سلامت و دسترسی به تنوع گزارش ها و داشبورد در قالب شاخص های مدیریتی در سه سطح مدیریتی ارشد ، میانه و پایه را حائز اهمیت دانست و در گام بعدی تاکید بر دسترسی بر خط به اطلاعات مدیریت مالی و مدیریت نیروی انسانی ، شاخص های بهداشتی ، آموزشی ، تحقیقاتی و ... در دانشگاه برشمرد . وی در ادامه به تشریح سامانه هوشمند آماری "گیل اوخان " پرداخت و تصریح کرد ؛ هم اکنون دسترسی اطلاعات و گزارش های پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع الکترونیک در داشبورد هوشمند اطلاعاتی " گیله اوخان" فراهم شده است .
در ادامه این نشست مهندس متین رمضانی - مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه این سامانه را پنجره واحد مدیریت یکپارچه اطلاعات در دانشگاه دانست و گفت: آمارها در این سامانه بروز رسانی شده و دیگر نمی‌توان آمارهای کاذب اعلام کرد. سپس گزارش مبسوطی از عملکرد این مدیریت و تیم تخصصی طرح در زمینه روند اجرای پروژه داشبورد هوشمند اطلاعاتی " گیل اوخان" از آغاز تا راه اندازی آن به عنوان یکی از اهداف و برنامه های راهبردی دانشگاه ارائه نمود . وی در ادامه راه خواستار مساعدت و تعامل روز افزون سایر واحد های تابعه دانشگاه با این مدیریت به جهت تسریع در تحقق اهداف و چشم انداز دانشگاه در حوزه IT و مدیریت بهینه اطلاعات سلامت شد.
در پایان این نشست دکتر یوسف زاده چابک – ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن مثبت ارزیابی نمودن عملکرد این مدیریت و تیم تخصصی این پروژه با عنایت به گزارش های ارائه شده توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و اعضای کمیته تخصصی آمار و اصلاح فرایندها ، بر تسریع در جامع نگر شدن و روند تکمیلی پروژه مهم داشبورد هوشمند اطلاعاتی " گبل اوخان " در دانشگاه تاکید نمود .

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 43404
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1397/10/20 15:15
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار