• 1398/02/14 - 22:17
  • تعداد بازدید خبر : 58
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
در راستای استقرار پروژه پرونده الکترونیک سلامت در استان ؛

چهارمین بازدید ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت استان از مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع)

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه اعضای ستاد اجرای پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه و نمایندگان مدیریت های مالی و بازرسی و نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه ، بمنظور نظارت مستمر بر فرایندهای حوزه آمار و فناوری اطلاعات و همچنین توسعه زیر ساخت های پروژه مهم پرونده الکترونیک سلامت در سطح استان از فرایندهای در حال اجرای مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) بازدید بعمل آوردند .

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ روز شنبه  14ام اردیبهشت ماه سال جاری ، به همراه  اعضای ستاداجرای پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه و نمایندگان مدیریت های  مالی و بازرسی و نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات و نماینده  IT معاونت توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه ، بمنظور نظارت مستمر بر فرایندهای حوزه آمار و فناوری اطلاعات و همچنین توسعه زیر ساخت های پروژه مهم استقرار و اجرای پرونده الکترونیک سلامت  در سطح استان از فرایندهای در حال اجرای مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) بازدید بعمل آوردند .

در ادامه بازدید ، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به همراه اعضای ستاد اجرایی پروژه پرونده الکترونیک سلامت استان ،طی نشستی که از ساعت 11:10  الی 12:15 دقیقه  در دفتر ریاست مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) تشکیل گردید ، ضمن اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر استقرار پرونده الکترونیک سلامت در استان گیلان به عنوان استان پیشرو در اجرای این طرح مهم ، به انعکاس نتایج بازدید از بیمارستان پرداخت . 
مهندس متین رمضانی اظهار داشت ؛ این بازدید های میدانی و پیرو آن برگزاری نشست ها  که با هدف بررسی  فرآیندها  و زیر ساخت های  استقرار پروژه پرونده الکترونیک سلامت  در سطح مرکز درمانی استان انجام می گردد ، با رویکرد فرآیندهای حذف کاغذ ، کاهش در هزینه خدمات درمان و تسهیل در انجام امور درمان عامه جامعه گام بر میدارد . وی در ادامه  توضیحاتی در زمینه اهمیت این پروژه  مهم در استان  ، ارتقای سیستم HIS بیمارستان ها ، بهبود در فرآیندهای الکترونیکی واحدهای تابعه  ، مبحث درآمد مراکز درمانی ، ارسال و ارائه آمار صحیح و با کیفیت حوزه سلامت در سامانه های وزارتی و دانشگاهی سپاس ، آواب و فرابر که مبنای کلیه پرداخت ها مبتنی بر عملکرد این مراکز بر اساس ارسال اطلاعات صحیح در سامانه سپاس را ارائه نمود .
مدیر آمار وفناوری اطلاعات دانشگاه به عنوان مسؤول اجرای پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت در استان ،در راستای دستیابی به این هدف ، با توجه به برنامه تدوین شده و شرح وظایف اعضای ستاد اجرای پرونده الکترونیک سلامت در استان ، این پروژه کلیدی در استان را  مهم ارزیابی نمود و خواستار ارائه گزارش توسط  اعضاء ستادی اجرای این پروژه بر اساس بازدید میدانی که از واحدهای IT ، فناوری اطلاعات سلامت ،درآمد و امور اداری و سایر واحدهای مرتیط با استقرار پرونده الکترونیک سلامت که از مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع)   به عمل آوردند ، گردید و  در ادامه وضعیت روند اجرا و پیشرفت پروژه در بیمارستان را جویا شد  .
در این نشست ، اعضای ستاداجرای پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه با توجه به بازدید میدانی از مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) ، گزارش های مربوطه را به تفکیک گروه آمار ، نرم افزار ، زیر ساخت و شبکه ، پرتال ، نظام ارجاعات ، سیستم تردد پرسنل و اتوماسیون اداری و سیستم نوبت دهی و ...ارائه نمودند . 
دکتر علی فقیه حبیبی – رئیس مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) ضمن تشکر از حضور مدیریت آمار وفناوری اطلاعات و تیم فنی دانشگاه در بیمارستان  به جهت ارزیابی واحدهای آمار ، نرم افزار ، پرتال ، زیر ساخت و شبکه واحدهای تابعه شبکه بهداشت  ، در ادامه سخنان خود ، سوالاتی از فرآیندها و روند اجرای پروژه پرونده الکترونیک سلامت و همچنین سیستم رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری و ارتباط و نحوه نظارت ناظر بیمه سلامت استان در خصوص طرح های در دست اجرای بیمارستان با توجه به پایلوت بودن آن به عنوان یکی از دو بیمارستان استان در این امور مطرح نمود . وی ضمن دریافت پاسخ سوالات مطرح شده از تیم ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت استان ، از همراهی ،پیگیری و نظارت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از واحدهای زیر مجموعه این مرکز قدردانی نمود.  وی سپس تصریح کرد ؛ مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) و مجموعه همکاران آن در این زمینه به جد تلاش خواهند نمود تا با پیگری های مستمر همواره به نتایجی مطلوبی دست یابد و گام های موثر و رو به رشدی در ارائه خدمات الکترونیکی و  حل مشکلات درمان بیماران بردارند . وی اظهار امیدواری کرد ، که با بررسی و حل مسائل موجود در مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) با مساعدت حوزه ریاست دانشگاه و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، مسائل موجود مرتفع گردد .
در پایان این نشست ، مهندس رمضانی - مدیر آمارو فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، ضمن قدردانی از ریاست و مدیر مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) در استقرار پروژه مارلیک و مشارکت در اجرای پروژه رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری به صورت پایلوت در مرکز تا بازه زمانی تحقق آن تا پایان خرداد ماه سال جاری ،  خواستار ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت های این مرکز در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت با توجه موارد اصلاحی ذکر شده توسط ستاد اجرایی پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه در این بازدید میدانی از حوزه آمار ، IT ، درآمد و ... به طور مستمر شد . وی از همکاران فناوری اطلاعات سلامت و IT  مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) خواست به عنوان نمایندگان مدیریت آمار وفناوری اطلاعات دانشگاه در حوزه کاری خود با ارائه گزارشات ارزشمند و متکی به دانش ، زمینه کمک به مدیران جهت حل مسائل را فراهم نموده و با یک تحلیل خوب از عملکرد مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع)  در داشبورد هوشمند مدیریتی گیل اوخان و گزارش های سامانه سپاس ،فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران ارشد در واحد مربوطه را تسهیل نمایند.  

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 47275
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1398/02/14 22:17
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار