لزوم ساماندهی نوبت های ارجاع الکترونیک بیماران به کلینیک های وابسته دانشگاه
به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ، جلسه ای با محوریت نظام ارجاع الکترونیک در محل معاونت بهداشتی دانشگاه امروز دوشنبه ، 13ام تیر ماه سال جاری رأس ساعت 13:30 ظهر و باحضور معاون بهداشتی، مدیر آمار وفناوری اطلاعات، مدیران شبکه بهداشت و درمان، رؤسا و مسئولین فناوری اطلاعات مراکز 17 شهریور و الزهرا برگزار شد.
درابتدای این جلسه دکتر اسماعیل نورصالحی معاون بهداشتی دانشگاه به معرفی نظام ارجاع پرداخت .
دکتر نورصالحی تصریح کرد، نظام ارجاع الکترونیک با هدف ایجاد دسترسی عادلانه و آسان مردم به مجموعه خدمات بهداشتی ، تشخیصی و درمانی با کمترین هزینه و بهترین کیفیت از سال 1384 ابلاغ و زیرساخت های اجرایی آن به تدریج تکمیل شد .درآبان ماه سال 95 سند تبادل اطلاعات الکترونیک نظام ارجاع (سنا) بین سطح یک ، دو و سه ارائه خدمت به تصویب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رسید.
تخصیص حداکثر نوبت های ارجاعی به کلیه پزشکان متخصص و فوق تخصص در طی ۲ ساعت کاری ، تکریم بیماران مراجعه کننده از مسیر نظام ارجاع و تعیین نماینده ای جهت مدیریت و هماهنگی نظام ارجاع در هر دو مرکز از مهمترین مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد. دکتر نورصالحی تصریح کرد ، دو مرکز ۱۷ شهریور و الزهرا بصورت پایلوت طی هفته جاری فرایند نظام ارجاع را اجرا نمایند.
سپس مهندس حمید خردادی، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه نیز با اشاره به اینکه امکان دریافت نوبت الکترونیک از کلیه مراکز تابعه دانشگاه و کلیه پزشکان فعال بصورت متمرکز به 4 روش اینترنتی ، تلفنی ، اپ موبایلی و حضوری امکانپذیر است اشاره کرد ، صرفه جویی بالغ بر دو میلیارد ریال از طریق راه اندازی خط تلفن گویای نوبت دهی کلینیک های دانشگاه با استفاده از تکنولوژی سیپ ترانک با شماره گیری 4401 و راه اندازی وبسایت نوبت دهی متمرکز در دامنه پورتال دانشگاه از مهمترین دستاوردهای این مدیریت در قالب پروژه نظام ارجاع می باشد .
نظر دهید