• 1401/12/23 - 12:02
  • تعداد بازدید خبر : 304
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری جلسه رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمه سلامت درپایان سال جاری

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، در راستای برگزاری جلسات هفتگی رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمه سلامت امروز سه شنبه 23ام اسفند ماه سال جاری رأس ساعت 10صبح با حضور اعضاء کارگروه جلسه ای در دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزارشد.

در ابتدای جلسه دکترلیلا ژاله جو - معاون بیمه سلامت استان ضمن تبریک به سرپرست جدید مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، گزارشی از وضعیت کارشناسی پرونده ها در ماههای آذر، دی و بهمن ارائه نمود .

وی ادامه داد از مجموع 15602 پرونده ترخیصی در آذر ماه تعداد 828 پرونده در کارتابل کارشناسان  درآمد و 2499 پرونده در کارتابل ناظرین بیمه و از این تعداد 12275 پرونده مورد کارشناسی قرار گرفته است وتصریح کرد از تعداد 13271 فقره پرونده ترخیصی در دی ماه 5709 پرونده مورد کارشناسی قرار گرفته و 240پرونده بدون کسور مورد تأیید قرار گرفته است.

دکتر ژاله جو ادامه داد: درماه بهمن تنها سه مرکز نسبت به ارسال اسناد خود به سازمان بیمه اقدام نموده اند و تصریح کرد، ارسال به هنگام اسناد منتج به  دریافت سریعتر مطالبات و از طرفی تخصیص بهتر اعتبارات میگردد. وی به شاخص ارسال بهنگام پرونده ها به سامانه سپاس تأکید کرد و مهمترین دلایل تأخیر در رسیدگی پرونده ها طی ماههای اخیر را ابلاغ قوانین و دستورالعمل های پیاپی و مشکلات مربوط به سامانه های سپاس و رز عنوان کرد.

معاون بیمه سلامت استان کوتاهتر شدن زمان بروز رسانی فرایند استحقاق سنجی بیماران، بازآموزی کاربران مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانهای تابعه، اجرای دقیق فرایند اصالت سنجی دارو و تجهیزات قبل از تحویل به بخش ها، ارسال اسناد کاغذی و الکترونیک بصورت همزمان و برطرف کردن خطاهای پرونده قبل از ارسال به کارشناسان را از مهمترین موارد جهت ارسال با کیفیت پرونده ها اعلام و ابزار امیدواری کرد در سال جدید با برنامه ریزی دقیق تر شاهد تراز ایده آل در استان باشیم .

در ادامه مهندس شادی مؤید رضایی – سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه،  به اهمیت ارتقاء شاخص ها در سال جدید اشاره کرد و ادامه داد : در راستای حقوق شهروندی، شرکت های توسعه دهندهHIS ملزم به اعمال دستورالعمل ها در نرم افزارجامع اطلاعات بیمارستانی در بازه مشخص خواهند بود. همچنین خواستار پیگیری کمیته اجرایی جهت بیماران خاص و صعب العلاج شد. وی به نمایه کردن  شاخص های مهم در داشبورد مدیریتی اشاره کرد و خواستار ارسال با کیفیت ارسال اسناد توسط مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانهای تابعه استان شد. سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه تصریح کرد، برنامه بازدید حضوری از مراکز در سال جدید بصورت منظم در دستور کار قرار خواهد گرفت. جلسه مذکور با پیگیری مصوبات به پایان رسید.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی,اطلاعیه ها ,رویدادها
  • کد خبر : 101636
فرشته  آزادفر
خبرنگار

فرشته آزادفر

تصاویر

جلسه رسیدگی الترونیک به اسناد بیمه سلامت جلسه رسیدگی الترونیک به اسناد بیمه سلامت جلسه رسیدگی الترونیک به اسناد بیمه سلامت

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1401/12/23 12:02