• 1401/05/24 - 13:14
  • تعداد بازدید خبر : 468
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با داشبورد مدیریتی

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به منظور بهره برداری هر چه بهتر رؤسا و مدیران مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانها و آشنایی با ساختار داشبورد مدیریتی دانشگاه ، امروز دوشنبه 24 ام مرداد رأس ساعت 10 صبح جلسه آموزشی در بستر وبینار به همت گروه آمار این مدیریت برگزار شد.در ابتدای جلسه مهندس مرتضی فلاح، رئیس گروه آمار به بیان سر فصلهای آشنایی با داشبورد مدیریتی پرداخت وتصریح کرد، داشبورد مذکور از داشبوردهای مهم مدیریتی جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی کلان در دانشگاه می باشد که بر مبنای اطلاعات و شاخص ها نمایه شده است و ادامه داد احصاء شاخص های مهم در مراکز، بررسی روند گذشته،  وضعیت موجود و پیش بینی آینده از این طریق قابل دستیابی است.

مهندس فلاح افزود، ریز داده های مبنا در حوزه های مختلف قابل بررسی است که بخشی از اشکالات، مربوط به ثبت داده می باشد که با گذشت زمان و با انجام مداخلات ،داده ها به شکل صحیح تر ثبت گردیده اند. وی همچنین به آمارپرونده های ارسالی مراکز به سامانه سپاس اشاره کرد و خاطر نشان کرد عدم ارسال پرونده ها در مهلت زمان معین موجب ضرر و زیان مالی و عدم وصول بخش بزرگی از در آمدهای دانشگاه می شود و ادامه داد وجود داده های نادرست در بانک اطلاعاتی می تواند خروجی شاخص ها را با مشکل مواجه نماید.

رئیس گروه آمار تصریح کرد، نگاه این مدیریت مبتنی بر فراهم سازی بستر مناسب جهت ارائه خدمات بهتر است که  ابزاری مناسب جهت تحلیل مدیران و  تصمیم گیری  بهینه می باشد و افزود هدف طراحان این حوزه علاوه بر کمک به پایش انبار داده در مراکز در جهت ارتقاء وضعیت موجود نیز می باشد .

 وی همچنین از ثبت این داشبورد به عنوان تجربه موفق مدیریتی در سامانه دانش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یاد کرد و ادامه داد ، امید است به عنوان تجربه موفق امتیاز لازم از وزارت متبوع  را اخذ نماییم . سپس مهندس مجید هادی پور کارشناس فنی طراحی و پشتیبانی داشبورد، به بیان توضیحات لازم در زمینه  واکشی داده ها و نحوه بهره برداری از داشبورد پرداخت .

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی,اطلاعیه ها ,رویدادها
  • کد خبر : 91793
فرشته  آزادفر
خبرنگار

فرشته آزادفر

تصاویر

داشبورد مدیریتی

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1401/05/24 13:14