• 1401/04/12 - 14:22
  • تعداد بازدید خبر : 551
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

همایش مدیران آمار وفناوری اطلاعات دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه مهندس حمید خردادی مدیر آمار و فناوری اطلاعات در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های تابعه حضور بهم رساند. این همایش با عنوان تحقق دولت الکترونیک و با دستور کار نظام جامع سلامت الکترونیک (تکالیف و مسئولیت ها)، امنیت اطلاعات ، ساماندهی سامانهها  امروز یکشنبه 12 ام تیر ماه سال جاری رأس ساعت 8 صبح برگزارشد.

در ابتدی  این همایش ضمن تقدیر از شهداء مدافع سلامت در دوران همه گیری ویروس کرونا و عهد و پیمان بستن با آرمانهای شهداء راه خدمت سلامت به اهم موارد مربوط به حوزه فناوری اطلاعات پرداخته شد .

دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از مدعوین حاضر در جلسه اظهار داشت، امروزه ما در یک جهش نرم افزاری و سخت افزاری قرار گرفته ایم و به صورت لحظه ای ابزارها و تکنیک های جدیدی در این حوزه عرضه میگردد بنابراین مراکز دانشگاهی ما می بایست از تمام ظرفیت های فناورانه خود بهره و آنها را بروز رسانی نمایند .

وی با بیان اینکه موتور محرکه همه فعالیت ها IT  می باشد افزود یکی از شاخص های ارزیابی رؤسای دانشگاهها پیشرفت در فناوری اطلاعات می باشد و تصریح کرد حرکت ها در این حوزه باید یکپارچه و هم افزا باشد و همه ، بالاخص دانشگاههای علوم پزشکی در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت یک رویکرد منسجم و همه جانبه را اتخاذ نمایند .

در این همایش همچنین به ریز پروژهایی چون امضاء الکترونیک، فرایند استحقاق سنجی، اصالت دارویی و بحث کدینگ دارو و تجهیزات اشاره شد . پیوستن به درگاه یکپارچه اطلاعات توسط بیمه ها از امور بسیار مهم نام برده  شد.

در ادامه دکتر بیگلرخانی ، مدیر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ضمن تشکر و قدردانی از تمامی همکاران حوزه بهداشت در دوران اپیدمی بیماری کرونا اظهار داشت : اولویت اصلی وزارت بهداشت مدیریت کرونا بود و افزود تأمین زیر ساخت جریان داده را آغاز کردیم . دکتر بیگلرخانی به تشکیل کمیته راهبردی فناوری اطلاعات از ماههای گذشته خبر داد. وی در خصوص مانیتورینگ نیز تصریح کرد برای بهبود وضعیت مسیر طولانی در پیش داریم اما داشبوردها تدوین شده و در حال تکمیل هستیم وهمچنین  به پایداری دیتاس نسبت به گذشته اشاره کرد . مدیر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در زمینه فرایند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی نیز به تأمین زیر ساختهای فنی نرمافزاری و سختافزاری اشاره کرد و افزود بودجه لازم برای اینکار فراهم شده است .تدوین آیین نامه ها و ابلاغ آن که قابلیت اجرایی داشته باشد نیز از مواردی بود که در این همایش به آن اشاره شد .در خاتمه هر یک از نمایندگان منتخب دانشگاهها به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند .

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی,اطلاعیه ها ,رویدادها
  • کد خبر : 90088
فرشته  آزادفر
خبرنگار

فرشته آزادفر

تصاویر

همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1401/04/12 14:22