برگزاری بیست و هشتمین جلسه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری و بستری موقت بیمه سلامت
در راستای برگزاری منظم جلسات هفتگی "رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری و بستری موقت بیمه سلامت "بیست و هشتمین جلسه رسیدگی در خصوص مشکلات مربوط به مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت در دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی دفتر مدیریت آمار و
فناوری اطلاعات دانشگاه ، بیست و هشتمین جلسه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری و
بستری موقت بیمه سلامت رأس ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه 4 ام ،دی ماه سال جاری با حضور تیم اجرایی مرکز
آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت ، نمایندگان سازمان بیمه سلامت ،رئیس اداره اقتصاد
درمان ، سرپرست اداره درآمد و کارشناسان ستادی همراه با نمایندگان شرکت های توسعه دهنده HIS در دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد .
در ابتدای جلسه مهندس حمید خردادی ،مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از ایجاد بستر زیر ساخت مناسب در بیمارستانهای رازی ، پورسینا و حشمت خبر داد وی خاطر نشان کرد ، ارتباط این بیمارستانها در محدوده 100 میباشد .
مهندس خردادی، افزایش پهنای باند در سامانه رز
را جهت حل مشکل کندی مطرح کرد و همزمان کار کردن یوزرها و حجم پرونده ها در پایان
ماه را به علت ترافیک کاری از دیگر عوامل موثر در کندی نام برد .
وی تصریح کرد ،کاربران به پیامهای هشدار در سامانه
رز میبایست توجه کنند و نسبت به برطرف کردن آنها با شرکت های توسعه دهنده HIS اقدامات لازم را بعمل آورند زیرا در صورت برطرف نشدن تبدیل به خطا
شده و فرایند رسیدگی را با اختلال مواجه مینماید .
سپس خانم دکتر ژاله جو ، رئیس اداره رسیدگی به
اسناد پزشکی نیز به مصوبه بند 3 کمیته راهبری سازمان بیمه سلامت اشاره نمود، که طی
بخشنامه ایی به استانها ابلاغ گردیده است .
طبق این مصوبه از ابتدای فروردین 99مبنای
پذیرش و محاسبه قیمت دارو کدینگ ابلاغی IRC می باشد و سامانه از پذیرش موارد مغایر جلوگیری بعمل می آورد و
شرکت ها مکلف به اعمال آنها در نرم افزارهای خود می باشند .
وی خواستار برطرف شدن نواقص تا پایان سال 98
شد .سپس گزارش رسیدگی بازه آبان را ارائه نمود .وی تصریح کرد ، از مجموع 9327
پرونده ترخیصی بیمه سلامت ماه آبان 6/96% اسناد وارد سامانه پردازشگر اسناد بستری
شده است .تعداد 8462 پرونده رسیدگی شده
است و تعداد 8430 پرونده صورتحساب شده و آماده صورتحساب شده است ،173 پرونده در
کارتابل مسئولین درآمد و 343 پرونده در کارتابل کارشناسان ناظر است و درصد تحقق
هدف نهایی را 91% اعلام کرد .
دکتر ژاله جو اشاره کرد، 9 مرکز اسناد آبان
ماه خود را به سازمان بیمه سلامت تحویل نموده اند .در ادامه تیم اجرایی مرکز
آموزشی درمانی حشمت به بیان مشکلات و چالش های خود در زمینه رسیدگی الکترونیکی
پرداختند .
شرکت های توسعه دهنده HIS نیز مکلف به مکتوب نمودن چالش ها ، خطاها ، و درخواست های خود
درزمینه رسیدگی الکترونیکی به دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه شدند تا
این مدیریت از طریق رایزنی هایی مسئله را با سازمان بیمه سلامت جهت حل مشکل مرتفع کند
.
در خاتمه نیاز به حضور تیم فنی جهت پاسخگویی
به مشکلات در قالب ویدئو کنفرانس مطرح شد که مقرر شد توسط سازمان بیمه سلامت
پیگیریهای آن صورت پذیرد .
نظر دهید