نشست هم اندیشی در خصوص بررسی چالش ها در زمینه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری بیمه سلامت در بازه تیر ماه
به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به منظور بررسی چالش ها ی پیش رو در خصوص فرایند رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری و بستری موقت بیمه سلامت طی اعمال تعرفه های 1400صبح امروز یکشنبه 4 ام مهر ماه سال جاری نشست هم اندیشی در اداره کل بیمه سلامت استان و با حضور رئیس اداره اقتصاد درمان ، سرپرست اداره درآمد دانشگاه ، کارشناسان سازمان بیمه سلامت ، مدیر آمار و فناوری اطلاعات ، کارشناسان ستادی و شرکت های توسعه دهنده HIS برگزار شد .
طی این جلسه که سه ساعت به طول انجامید هر یک از افراد شرکت کننده در جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات در خصوص پروژه رسیدگی به اسناد بستری و بستری موقت بیمه سلامت پرداختند .در ابتدای جلسه دکتر ژاله جو معاون بیمه سلامت استان گزارشی از وضعیت فرایند رسیدگی در تیر ماه را ارایه نمود .
وی علت تأخیر در رسیدگی را تغییرات در بدنه وزارتخانه مطرح نمود و ادامه داد ابطال چندین باره پرونده ها بدلیل خطاهای کاربری منجر به اتلاف زمان و رسیدگی توسط کارشناسان در مراکز گردیده است.دکتر ژاله جو تأکید کرد پذیرش اسناد بصورت دستی امکانپذیر نیست لذا مراکزمی با یست با تشکیل جلسات درون بخشی مشکلات موجود را شناسایی و در جهت رفع آنها اهتمام بورزند .وبه واقعی بودن درخواست ها اشاره کرد .سپس دکتر حسن کاوک پور رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علت عقب افتادگی در بحث رسیدگی را ابلاغ دستورالعمل ها و مشکلات حوزه بیمارستانی مطرح نمود .
وی با بیان اینکه در ماههای تیر و مرداد با افزایش اشغال تخت و بدنبال آن افزایش سند مواجه بودیم خواستار مهلت زمان بیشتر از سمت سازمان بیمه سلامت جهت جبران عقب ماندگی ها شد .دکتر کاوک پور ادامه داد از آنجاییکه هدف مجموعه دانشگاه و سازمان بیمه خدمتگزاری به مردم جامعه است کما فی السابق خواستار تعامل همکاران حوزه بیمه سلامت شد .
سپس اسد قماشی سرپرست اداره درآمد دانشگاه به بیان چالش های حوزه درآمد مراکز، در نحوه رسیدگی پرونده ها اشاره کرد .در ادامه مهندس حمید خردادی ، مدیر آمار و فناوری اطلاعات ضمن تشکر از برگزاری جلسه مهمترین عامل در تعویق فرایند رسیدگی به اسناد را اعمال تعرفه های 1400بیان نمود و تصریح کرد به منظور تخصیص به موقع اعتبارات هر یک از متولیان فرایند شامل کارکنان بیمارستان و کارشناسان ناظر با جدیت و صرف زمان بیشتر پروسه تبادل و رسیدگی را سرعت ببخشند .وی از برگزاری دوره بازآموزی جهت ثبت صحیح دیتاها از مبدأ ارائه دهنده خدمت به منظور جلوگیری از بروز خطا و تسریع در فرایند تبادل رسیدگی خبر داد و تأکید کرد شرکت های توسعه دهنده HIS باید همواره پاسخگوی مشکلات کاربران فناوری اطلاعات مراکز باشند .
مهندس خردادی به برگزاری جلسات بصورت وبیناری جهت بررسی چالش های مراکز اشاره کرد و تأکید کرد علت کندی سامانه در برخی مواقع بدلیل حجم بالای ترافیک داده سمت سرور می باشد .در خاتمه هر یک از نمایندگان شرکت های توسعه دهنده HIS به بیان پیشنهادات و چالش های پیش رو پرداختند .
نظر دهید