• 1401/07/19 - 14:05
  • تعداد بازدید خبر : 310
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری جلسه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری بیمه سلامت در مرکز آموزشی درمانی رازی

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، به منظور بررسی چگونگی روند اجرای مرتبط با فرایند رسیدگی، جلسه ای با حضور اعضاء پروژه رسیدگی الکترونیک امروز سه شنبه 19 ام مهر ماه سال جاری ساعت 08:30 به میزبانی مرکزآموزشی درمانی رازی و باحضور ریاست، مدیریت، پزشک داروخانه و مسئولین فناوری اطلاعات، درآمد، کسورات و کارشناس ناظر بیمه سلامت در اطاق مدیریت برگزارشد.

درابتدا دکتر توفیق یعقوبی ریاست مرکز آموزشی درمانی رازی  به بیان مشکلات و چالش های پیش رو در زمینه رسیدگی پرداخت. سپس مهندس حمید خردادی، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه گزارشی از وضعیت ارسال به سپاس در مراکز تابعه را  ارائه نمود و ادامه داد وضعیت بیمارستان رازی در فرایند ارسال به سپاس مطلوب می باشد و خواستار ارسال سریعتر مابقی پرونده ها ی مرداد و شهریور به سامانه پرونده الکترونیک سلامت شد. وی همچنین به مبالغ مربوط به کسورات اشاره کرد و ادامه داد دلایل توجیهی کسورات توسط تیم مدیریتی مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح فرایندهای مورد نیاز صورت پذیرد. مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه خواستار پیگیری تیم مدیریتی  با جدیت بیشتر شد. در این نشست در خصوص کسور ناشی از داروهای شکسته بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقررشد ، استعلام لازم صورت پذیرد. در ادامه پزشک داروخانه مرکز گزارشی از موانعی که منجر به بروز کسورات در سیستم می شود را ارائه نمود. وی اشاره کرد، طبق گزارش ناظر بیمه سلامت با وجود اعمال IRC صحیح در HIS در برخی از پرونده ها  با مغایرت IRc و  UID در سامانه رز مواجه میگردند که مقررشد، نمونه این پرونده ها جهت بررسی به بیمه سلامت استان ارسال گردد.

سپس نماینده بیمه سلامت نیز به بیان موانع موجود که فرایند رسیدگی را با چالش نموده است پرداخت. ایجاد سطر های جداگانه در خدمات پرستاری و اعمال تیک هیأت علمی و جزء حرفه ای از مهمترین مواردی بود که مطرح شد. در ادامه به تعدد بسیار کدهای هشتک دارخدمات فیزیوتراپی و آندوسکوپی اشاره شد، که مقررشد طی مکاتبه بیمارستان با معاونت درمان دانشگاه، این کدها دسته بندی و تعیین تکلیف گردد.

همچنین به منظور سهولت فرایند درامر رسیدگی توسط ناظرین بیمه، مقررشد اسناد شهریور ماه پس از اصلاح و محاسبه مجدد ارسال گردد. همچنین تعویض و یا ارتقاء سیستم  کارشناسان نیز از مواردی بود که مدیرآمار و فناوری اطلاعات به آن تأکید داشت .

با توجه به عدم چگونگی استعلام نحوه تخصیص ارز ترجیحی در پرونده ها ی گلوبال مقررشد، مکاتبه ای با معاونت درمان وزارت متبوع جهت تعیین تکلیف صورت پذیرد.

در ادامه هر یک از افراد شرکت کننده به بحث و تبادل نظر پیرامون موارد مربوط به جلسه پرداختند. جلسه مذکور با پیگیری موارد مطروحه به پایان رسید.    

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی,رویدادها
  • کد خبر : 94016
فرشته  آزادفر
خبرنگار

فرشته آزادفر

تصاویر

جلسه رسیدگی 19 مهر 1401 جلسه رسیدگی

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1401/07/19 14:05
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار