• 1398/11/16 - 17:49
  • تعداد بازدید خبر : 60
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با پرونده الکترونیک سلامت " نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیکی "

در راستای اهداف پرونده الکترونیک سلامت ، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه کارگاه دو روزه آموزشی با محوریت نوبت دهی الکترونیکی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار کرد

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری
اطلاعات ، در راستای اهداف پرونده الکترونیک سلامت کارگاه آموزشی با موضوع "
نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیکی " در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری
با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات ، نماینده شرکت داده آوران ، کارشناسان ستادی و مسئولین
IT و درمانگاههای تخصصی و
فوق تخصصی بیمارستانها در سالن اجلاس معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برگزار شد .



در ابتدای جلسه مهندس حمید خردادی ، مدیر آمار
و فناوری اطلاعات دانشگاه به معرفی نظام ارجاع الکترونیک پرداخت و هدف از این طرح
را ایجاد دسترسی عادلانه و آسان مردم به مجموعه خدمات بهداشتی ،تشخیصی و درمانی با
کمترین هزینه و بیشترین کیفیت عنوان کرد .



مهندس خردادی تصریح کرد ،در آبان ماه 1395 سند
تبادل اطلاعات الکترونیک نظام ارجاع (سنا) بین سطح 1 و سطوح 2 و 3 ، ارائه خدمت به تصویب وزارت بهداشت ، درمان و
آموزش پزشکی رسید و همزمان به دانشگاههای کل کشور ابلاغ شد .سپس به سطوح سه گانه
خدمات سلامت در نظام ارجاع اشاره کرد .



وی افزود، هدف از راه اندازی سیستم نوبت دهی
نظم دادن به امر نوبت دهی و رفاه حال نوبت گیرندگان می باشد و تأکید  کرد ، همزمان با استقرار نظام ارجاع الکترونیک
در 11 شهرستان استان سیستم نوبت دهی حضوری و غیر حضوری نیز در مراکز سطح 2 و 3 راه
اندازی شد که این امر، فرایند اخذ نوبت توسط پزشک و بیمار را ممکن می سازد و موجبات افزایش رضایتمندی در بیمار و امکان
مراجعه  وی به مراکز دانشگاهی رافراهم می
سازد .



 مهندس
خردادی ، انواع روشهای نوبت دهی را شامل نوبت دهی حضوری ، سیستمی ، تحت وب و تلفنی
نام برد و اضافه کرد ، از طریق شماره گویای 4401 در کل استان میتوان بصورت تلفنی
نوبت اخذ کرد .



مهمترین اقدامات مرتبط با استقرار سیستم نوبت
دهی شامل ، راه اندازی سایت نوبت دهی
متمرکز به آدرس
nobat.gums.ac.ir   در دامین دانشگاه و تلفن
گویای متمرکز با استفاده از تکنولوژی سیپ ترانک و تجهیز 18 مرکز به سیستم نوبت دهی
می باشد .



مهندس خردادی  تصریح کرد ،تأمین اعتبار استقرار سیستم نوبت دهی
در سایر مراکز از سوی ریاست محترم دانشگاه اخذ  شده است .وی مهمترین وظایف مراکز در فرایند نظام
ارجاع را شامل ، تخصیص حداکثر نوبت های نظام ارجاع به کلیه پزشکان متخصص و فوق
تخصص و تکریم بیماران مراجعه کننده از مسیر نظام ارجاع و تعیین نماینده  جهت مدیریت و هماهنگی جهت اطلاع رسانی از کنسلی
نوبت های نظام ارجاع دانست .



در ادامه شرکت کنندگان به بیان چالش ها و نقطه نظرا ت خود در رابطه با سامانه نوبت دهی در مراکز خود پرداختند .سپس نماینده شرکت داده آوران آموزشهای لازم در ارتباط باسیستم نوبت دهی را ارائه نمود .

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 56214
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1398/11/16 17:49
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار