• 1398/02/09 - 22:05
  • تعداد بازدید خبر : 51
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
در راستای بهبود فرآیندها و کیفیت خدمات دولت الکترونیک در دانشگاه ؛

دومین نشست هم اندیشی توسعه دولت الکترونیک در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان

طی یک نشست مشترک با رویکرد توسعه خدمات الکترونیکی ، هوشمند سازی و تسهیل خدمات به ارباب رجوع ، ممیزی فرآیندهای این مهم با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ، رئیس گروه آمار ، نمایندگان معاونت های توسعه مدیریت و منابع ، معاونت بهداشتی ، معاونت درمان ، معاونت آموزشی ، غذا و دارو ، معاونت تحقیقات و فناوری و کارشناسان ستادی این حوزه در دفتر این مدیریت مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ در ساعت 11 صبح روز دوشنبه  9 ام اردیبهشت ماه امسال ، به منظور ارزیابی عملکرد و بهبود فرآیندها و خدمات دولت الکترونیک و تحقق این مهم در دانشگاه ، طی یک نشست مشترک با رویکرد توسعه خدمات الکترونیکی ، هوشمند سازی و تسهیل خدمات به ارباب رجوع ، ممیزی فرآیندهای این مهم  با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ، رئیس گروه آمار ، نماینده معاونت توسعه مدیریت و منابع ، نماینده معاونت بهداشتی ، نماینده معاونت درمان ، نماینده معاونت آموزشی ، نماینده غذا و دارو  ، نماینده معاونت تحقیقات و فناوری  و کارشناسان ستادی این حوزه در دفتر این مدیریت مورد بررسی قرار گرفت .

در ابتدای جلسه مهندس متین رمضانی – مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان دبیر کمیته تخصصی توسعه دولت الکترونیک در دانشگاه ضمن بررسی عملکرد دانشگاه بر مبنای مستندات و دستورالعمل های ابلاغی  در نحوه اجرا و توسعه خدمات الکترونیک در واحدهای تابعه، توضیحاتی در زمینه وظایف این کمیته و رویکرد آن در راستای هوشمند سازی فرایندهای جاری در دانشگاه و تسهیل در ارائه خدمات با سرعت ، اطمینان و کیفیت مناسب به مردم بیان نمود و در ادامه به ذکر موارد مهمی که دستیابی به این هدف را در زمینه تحقق توسعه خدمات دولت الکترونیک در دانشگاه  فراهم می کند اشاره داشت . وی اذعان داشت؛ می توان با پیگیری ها ، برطرف نمودن نکات ضعف واحدها و ارتقاء نکات قابل بهبود و  فراهم نمودن بستر لازم در اجرای این طرح کلیدی با هوشمندسازی کلیه امور دانشگاه ، در این مسیر گام های رو به رشدی برداریم  .

از تصمیمات اتخاذ شده در این نشست می توان به موارد ذیل اشاره داشت : 

جلسات توسعه دولت الکترونیک به طور مستمر هر دوهفته یک بار تشکیل گردد – بررسی سامانه رصد در دستور کار اعضاء قرار گرفت – شهرستان های مجهز به سیستم نوبت دهی ، ارائه خدمت را با نسخه تلفن همراه فراهم نمایند – تمامی سامانه ها و نرم افزار های حیاتی دانشگاه موظف به دریافت گواهی نامه افتا باشند ( به طور نمونه سامانه های سیب ، سما و HIS ) – معاونت های بهداشتی ، غذا و دارو و درمان در مورد خدماتی که می توانند در پیشخوان واحدهای مربوطه ارائه نمایند ، بررسی لازم را بعمل آورند – دستورالعمل فاوا توسط نمایندگان معاونتها مطالعه و نقطه نظرات خود را ارائه نمایند – عملکرد سیستم مانیتورینگ که یکی از اقدامات گروه زیر ساخت و شبکه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه می باشد ، به عنوان یکی از خدمات الکترونیکی این مدیریت ، توسط یکی از کارشناسان گروه زیر ساخت ارائه گردید . 

در پایان این نشست با توجه به موارد مطرح شده ، هر یک از نمایندگان معاونت ها و کارشناسان این حوزه  عهده دار پیگیری و انجام اقداماتی به جهت پیشبرد و توسعه ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در واحدهای تابعه  شدند و راهکارهایی نیز به منظور تسریع در انجام این مهم توسط حاضرین در نشست مطرح گردید .
 

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 47113
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1398/02/09 22:05
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار