در راستای اجرای توسعه پرونده الکترونیک سلامت در استان ؛
اجرای پروژه نسخه الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان کلید خورد
به منظور بهبود و ارتقاء کیفیت سطح ارائه خدمات سلامت به جامعه با رویکرد الکترونیکی نمودن خدمات ارائه شده به عموم افراد و منطقی شدن هزینه های سلامت ، اجرای پروژه نسخه الکترونیکی در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت در استان گیلان از تیر ماه 98 کلید خورد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ در هشتمین نشست کمیته پرونده الکترونیک سلامت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه که در روز سه شنبه 21ام خرداد سال جاری تشکیل گردید ، فرآیندهای راه اندازی و اجرای پروژه نسخه الکترونیکی در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت در استان گیلان ،به منظور بهبود و ارتقاء کیفیت سطح ارائه خدمات سلامت به جامعه با رویکرد الکترونیکی نمودن خدمات ارائه شده به عموم افراد و منطقی شدن هزینه های سلامت ،با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و اعضاء این کمیته مورد بررسی قرار گرفت .
در ابتدای این نشست ، مهندس رمضانی – مدیر آمار وفناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، ضمن اشاره به اهداف توسعه پروژه پرونده الکترونیک سلامت در استان گیلان اظهار داشت ؛ نسخه نویسی الکترونیکی نیز جزیی از اجرای این پروژه است .
وی بیان کرد: سیستم پرونده الکترونیک سلامت را باید به جد در استان دنبال کنیم و در راستای آن فراهم نمودن بستر فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی در کلیه مراکز ، اعم بخش دولتی و خصوصی در دستور کار این مدیریت با مشارکت و تعامل معاونت های بهداشتی و درمان دانشگاه قرار گرفته است .
وی در ادامه تصریح کرد ، این کار باعث میشود مقدار زیادی از هزینههای نظام سلامت مدیریت شده و نحوه خدمات رسانی توسط ارائه دهندگان خدمت به گیرندگان تسهیل می شودو همچنین چرخش خدمات و رهگیری آن به سهولت مشخص میشود و از هزینه های مازاد در ارائه خدمات از جمله منابع و زمان جلوگیری خواهد شد.
در ادامه این نشست ، گام های اجرای این پروژه در قالب WBS ارائه شده مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که هر یک از اعضاء کمیته پرونده الکترونیک سلامت این مدیریت عهده دار مسؤولیت پیگیری وظایف محوله در خصوص راه اندازی و اجرای این طرح طبق چارچوب تعریف شده گردند .
نظر دهید