• 1399/02/10 - 11:12
  • تعداد بازدید خبر : 81
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

برگزاری سی و یکمین جلسه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری و بستری موقت بیمه سلامت

در راستای تشکیل جلسات هفتگی درخصوص ارسال الکترونیکی اسناد به سامانه پردازشگر اسناد بستری ، سی و یکمین جلسه در دفتر مدیر کل سازمان بیمه سلامت تشکیل جلسه داد .

 

سی و یکمین جلسه رسیدگی الکترونیکی به اسناد
بستری و بستری موقت بیمه سلامت روز
چهارشنبه ،10 ام اردیبهشت ماه سال جاری در
دفتر مدیر کل سازمان بیمه سلامت تشکیل شد .



درابتدای جلسه خانم دکتر لیلا ژاله جو رئیس
اداره رسیدگی به اسناد پزشکی بیمه سلامت ،
گزارشی از آمار رسیدگی از تیر ماه سال گذشته تا پایان اسفند را ارائه نمود .دکتر
ژاله جو افزود ،تا پایان اسفند تعداد 78304 پرونده وارد سامانه پردازشگر اسناد بستری شده است از
این تعداد 75404 پرونده به مرحله صورتحساب رسیده است .



به عبارتی 3/96%از اسناد به شکل الکترونیکی تبادل
شده اند وی همچنین اشاره کرد ،در خصوص اسناد فروردین از تعداد 3799 فقره پرونده ،
3131 پرونده وارد سامانه رز شده یعنی 4/82% و 2890 پرونده به کارتابل کارشناس ارجاع
شده است .دکتر ژاله جو تصریح کرد ، 2688 پرونده کارشناسی شده که میزان 3/92% از
ارجاعی درآمد را شامل می شود.



وی افزود به 70% از کل هدف نائل آمده ایم و
درصد تحقق هدف نهایی یعنی صورتحساب شده و آماده صورتحساب 6/69% می باشد و متذکر شد،
وضعیت رسیدگی دراین ماه وضعیت ایده عالی می باشد .



وی همچنین اضافه کرد ، گزارشات واصله از
کارگروه راهبری در ستاد سازمان بیمه سلامت اشاره به مسئله کدهای
IRC و تجهیزات پزشکی دارد و بیانگر این موضوع می باشد ، که ساز و کار
مناسب این مهم باید در شرکت های توسعه دهنده
HIS
 پیاده سازی گردد تا قبل از الزام و ممانعت
سامانه پردازشگر اسناد بستری در سیستم های مراکز تابعه استان فراهم آید . وی افزود
، رسیدگی همه اسناد در سال جدید صرفا" بصورت الکترونیکی خواهد بود .



سپس دکتر جمشید محمدی ، مدیر کل سازمان بیمه
سلامت از اجرای خوب پروژه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری توسط دو سازمان بیمه
سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و تشکر کرد و افزود ، با همکاری و همراهی این دو
مجموعه به اهداف بلند در بخش خصوصی نیز دست خواهیم یافت .دکتر محمدی تصریح کرد ،
با توجه به اینکه گیلان در سنوات گذشته همواره پیشتاز بوده  و باعنایت به تأکید به ارسال الکترونیکی اسناد
در مراکز خصوصی انتظار می رود ، با جدیت بیشتر هماهنگی های لازم صورت پذیرد و خاطر
نشان کرد ، با بکار گیری اهرم های تشویقی مراکز خصوصی نیز به این چرخه افزوده
گردند.



سپس نماینده شرکت توسعه دهنده HIS
 به
بیان چالش ها و مشکلات در مراکز خصوصی پرداخت  .در ادامه مهندس حمید خردادی ، مدیر آمار و
فناوری اطلاعات دانشگاه ، به گزارشی از وضعیت ارسال پرونده ها در برخی از مراکز
خصوصی اشاره کرد و تأکیدکرد ، ارسال با کیفیت دیتاها به سامانه سپاس یکی از مهمترین
مواردی می باشد که مراکز باید مد نظر قرار دهند و به بیان مشکلات و چالش ها از
زمان شروع طرح در طی 9 ماه گذشته اشاره کرد .



مهندس خردادی در خصوص برگشت کسورات نیز اضافه
کرد ، دانشگاه آماده تبادل به شکل نتیجه نهایی رسیدگی به صورت اتوماتیک در
جزئیات پرونده می باشد تا توسط نرم
افزارهای
HIS
بیمارستانها قابل دریافت باشد .



وی ضمن تأکید بر لزوم تمرکز داده های مدیریتی
در نرم افزار
HIS
جهت استخراج اطلاعات مربوط به میزان کسورات و مدیریت هزینه و درآمد مراکز خواستار
پیگیری این مهم شد .در ادامه هر یک از کارشناسان شرکت کننده در جلسه به بیان موارد
و مسائل پیش رو درخصوص رسیدگی الکترونیکی پرداختند .



در خاتمه مقررشد ، از تیم اجرایی مراکز خصوصی
جهت عملیاتی نمودن پروژه و ارائه سرفصلهای مربوط به تبادل اطلاعات در بستر سپاس  دعوت بعمل آید ، تا در حداقل بازه زمانی ممکن ، نسبت به ارسال دیتاها اقدام نمایند و
متعاقب آن رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری و بستری موقت بیمه سلامت صورت پذیرد .

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 58894
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1399/02/10 11:12
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار