• 1401/05/18 - 12:55
  • تعداد بازدید خبر : 482
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

جلسه رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمه سلامت

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه جلسه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری و بستری موقت بیمه سلامت امروز سه شنبه 18 ام مرداد ماه سال جاری رأس ساعت 8:30 صبح و با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات، نمایندگان بیمه سلامت استان، رئیس اداره اقتصاد درمان، رئیس گروه نرم افزار و پورتال ، کارشناسان ستادی و نمایندگان شرکت های توسعه دهنده HIS در دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد .

درابتدای جلسه مهندس حمید خردادی، مدیر آمار و فناوری اطلاعات گزارشی از وضعیت رسیدگی پرونده ها در ماههای اردیبهشت و خرداد ارائه نمود. وی بخشی از علت عقب افتادگی در فرایند رسیدگی را ناشی از ابلاغ دستورالعمل های مربوط به تعرفه پرستاری، گلوبال و ارز ترجیحی برشمرد و ادامه داد امید است با تعامل بیشتر در مراکز شاهد سرعت در پروسه رسیدگی به اسناد باشیم. وی اظهار داشت : تعلل در ارسال به موقع پرونده ها به سامانه سپاس منجر به ضرر و زیان مالی و عدم وصول بخش بزرگی از درآمدهای دانشگاه میگردد لذا خواستار اهتمام جدی مراکز جهت ارسال به موقع پرونده ها به سامانه پرونده الکترونیک سلامت می باشیم.

سپس دکتر لیلا ژاله جو، معاون بیمه سلامت استان به بیان وضعیت رسیدگی در استان پرداخت و ادامه داد از مجموع 15758 پرونده ترخیصی اردیبهشت ماه بیمارستانها ، 13810 پرونده تا این لحظه وارد سامانه شده است که از این تعداد 2078 پرونده در کارتابل درآمد و 1190پرونده در کارتابل ناظربیمه قرار گرفته شده و در مجموع 10542 پرونده کارشناسی شده است .همچنین از مجموع 18485 پرونده ترخیصی در ماه خرداد نیز تعداد 9225 پرونده وارد سامانه رز شده که 5068 پرونده در کارتابل درآمد و 2724 فقره پرونده در کارتابل ناظر قرار گرفته و در مجموع 1433 پرونده مورد کارشناسی قرار گرفته است .

معاون بیمه سلامت استان خواستار تداوم برگزاری جلسات بصورت هفتگی در ستاد شد وی همچنین به تخصیص اعتبارات از سوی سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و علت عدم جذب به موقع اعتبارات را ناشی از تعلل در ارسال اسناد برشمرد .و خاطر نشان کرد فرایند رسیدگی در بیمارستانها به کندی صورت می گردد که بخشی به دلیل نبودن سند در کارتابل و یا ورود حجم بالایی از پرونده ها به کارتابل ناظرین بیمه است که متأسفانه اغلب پرونده های ورودی به کارتابل ناظرین نیز دارای اشکالات ساختاری می باشد.

تدوین چک لیست برای استانداردهای لازم در زمینه ارسال به سپاس و رسیدگی ، کمبود سیستم رایانه و یا ارتقاءسیستم های موجود در برخی مراکز،راه اندازی آپدیتر اتومات HID، رویکرد سازمان تأمین اجتماعی در مورد محاسبه جمع کیت کرونا و استعلام چگونگی عملکرد ارز ترجیحی در گلوبال از وزارت متبوع از مهمترین مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد .     

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی,اطلاعیه ها ,رویدادها
  • کد خبر : 91581
فرشته  آزادفر
خبرنگار

فرشته آزادفر

تصاویر

جلسه رسیدگی جلسه رسیدگی

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1401/05/18 12:55