• 1397/12/02 - 20:08
  • تعداد بازدید خبر : 73
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
در راستای نظارت و بررسی فرآیندهای حوزه آمار و IT مراکز تابعه ؛

ارزیابی کمی و کیفی شاخص های عملکردی مراکز آموزشی ، درمانی و پژوهشی امیر المومنین (ع) و رازی رشت

به منظور ارزیابی و بررسی شاخص های عملکردی دو مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی رازی و امیرالمومنین (ع) با رویکرد تسریع در ارتقاء کمی و کیفی اطلاعات بیمارستانی و اصلاح ساختار و فرآیندهای ثبت داده های سلامت ، نشست مشترکی روز دوشنبه با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کارشناسان مسئول درآمد ، کارشناسان IT و آمار دو مرکز آموزشی – درمانی ، کارشناسان ستادی و نمایندگان شرکت های توسعه دهنده نرم افزار بیمارستانی در دفتر این مدیریت برگزار شد


به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری
اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ به منظور ارزیابی و بررسی شاخص های عملکردی
دو مرکز آموزشی -درمانی امیرالمومنین (ع) و رازی با رویکرد تسریع در ارتقاءکمی
و کیفی اطلاعات بیمارستانی و اصلاح ساختار و فرآیندها ثبت داده های سلامت، نشست
مشترکی روز دو شنبه 29 ام بهمن امسال با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات
دانشگاه علوم پزشکی گیلان کارشناسان مسئول درآمد ، کارشناسان مسئول
 IT و آمار دو مرکز آموزشی – درمانی ، کارشناسان ستادی و نمایندگان
شرکت های توسعه دهنده نرم افزار
بیمارستانی در دفتر این مدیریت برگزار شد در ابتدای نشست دکتر کاوک پور - مدیراقتصاد
درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، ضمن
قدردانی از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و تیم ستادی این حوزه در خصوص
پیشبرد اهداف دانشگاه در حوزه ITمراکز درمانی و کمک به
واحدهای تابعه دانشگاه در زمینه دسترسی به اطلاعات متقن برخط ، اظهار
امیدواری نمود که استقرار پروژه
داشبورد هوشمند مدیریتی گام ارزشمندی است که با اتکا به
آن می توان برنامه ریزی نموده و مدیریت بهینه هزینه در
بخش مراکز درمانی تابعه دانشگاه داشت .  

در ادامه این نشست مهندس متین رمضانی- مدیر آمار و فناوری
اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با توجه به اهمیت و ضرورت ثبت صحیح و
بهنگام داده ها و ارسال اطلاعات سلامت به سامانه وزارتی
و دانشگاهی سپاس و فرابر به ارزیابی شاخص های عملکردی دو مرکز آموزش درمانی
رازی و امیرالمومنین پرداخت . سپس وی ضمن اشاره به
داشبورد هوشمند مدیریتی گیل اوخان که امکان دسترسی به
اطلاعات برخط و شاخص های بیمارستانی (
آماری – درآمد ) را که در سه سطح راهبردی ،
عملیاتی و تحلیلی با توجه به پایگاه داده سامانه سپاس و فرابر برای مدیران
سازمان ارائه می نماید، خواستار ارائه گزارش از کارشناسان مسئول درآمد ،
IT و آمار حاضر در جلسه با عنایت به خروجی گزارش های نرم افزار اطلاعات
بیمارستانی ) ( HISو همچنین میزان دقت ، بهنگامی ، اطمینان و جامعیت
اطلاعات سامانه سپاس با توجه داده های ارسالی سلامت به سامانه وزارتی و
استخراج شاخص های مربوطه در داشبورد گیل اوخان شد .

کارشناسان دو مرکز آموزشی ، درمانی و پژوهشی حاضر در جلسه ،
اقدامات و فرآیندهای ثبت اطلاعات بیمارستانی در نرم افزار HISو نحوه
زمان بندی ارسال اطلاعات به سامانه سپاس را براساس کد
های استاندارد خدمات ارائه شده و دستورالعمل ابلاغی تشریح
نمودند .

در پایان ، سئوالاتی در خصوص نحوه ارزیابی کمی و کیفی
داده های ثبتی و ارسال اطلاعات و اختلاف در موارد گزارش مراکز درمانی توسط
کارشناسان حاضر در نشست مطرح شد و مهندس رمضانی و کارشناسان ستادی این
مدیریت به بیان پاسخ ها پرداختند و راهکارهایی به جهت
بهبود وضعیت ارسال اطلاعات و توسعه و استخراج اطلاعات سلامت در کلیه سطوح مراکز
درمانی در داشبورد گیل اوخان عنوان نمودند .



 


  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 44835
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1397/12/02 20:08