• 1397/09/21 - 09:55
  • تعداد بازدید خبر : 72
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه
به منظور هم اندیشی در نحوه اجرای نظام ارجاع الکترونیک ؛

دانشگاه علوم پزشکی گیلان الگوی دانشگاه های کشور به عنوان پیشرو در اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک

به منظور هم اندیشی در خصوص فرایندها و بررسی روند اجرای بهینه پروژه نظام ارجاع الکترونیک سلامت در سطح مراکز جامع سلامت شهری – روستایی و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه ، تیم تخصصی دانشگاه علوم پزشکی ایران، طی یک نشست مشترک از تجربیات کمیته تخصصی پروژه مارلیک در اجرای این طرح راهبردی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در اجرا و موفق از نظر عملکرد، استفاده نموده و ضمن گفت و گو با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اعضای کمیته تخصصی طرح به عنوان صاحبان فرآیند پروژه " مارلیک " در خصوص نحوه استقرار ، زیر ساخت ها ، آموزش و اجرای بهینه برنامه عملیاتی استقرار نظام ارجاع الکترونیک در استان گیلان را بررسی نمودند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ به منظور هم اندیشی در خصوص فرایندها و بررسی روند اجرای بهینه پروژه نظام ارجاع الکترونیک سلامت در سطح مراکز جامع سلامت شهری – روستایی و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه ، صبح روز چهارشنبه 21 ام آذر ماه امسال تیم تخصصی دانشگاه علوم پزشکی ایران، طی یک نشست مشترک از تجربیات کمیته تخصصی پروژه مارلیک در اجرای این طرح راهبردی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در اجرا و موفق از نظر عملکرد، استفاده نموده و ضمن گفت و گو با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اعضای کمیته تخصصی طرح به عنوان صاحبان فرآیند پروژه " مارلیک " در خصوص نحوه استقرار ، زیر ساخت ها ، آموزش و اجرای بهینه برنامه عملیاتی استقرار نظام ارجاع الکترونیک در استان گیلان را بررسی نمودند.

در این نشست که در دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار گردید ،مهندس متین رمضانی - مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن خیر مقدم به اعضای کمیته اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران، توضیحات مبسوطی در زمینه نحوه اجرای پروژه مارلیک ، هماهنگی تیم نظام ارجاع سلامت استان از زمان کلید خوردن پروژه از تیر ماه سال جاری تا کنون را با عنایت به حمایت کامل ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر مبنای برنامه عملیاتی منسجم و با رویکرد چشم انداز اجرا و تحقق اهداف طرح در سطح 2 آن در طی دو سال ارائه نمود .
در ادامه نشست مهندس رمضانی تصریح کرد، اجرای این مهم با توجه به بلوک بندی استان به چهار ناحیه ؛ مرکز ، شرق ، غرب و جنوب گیلان در سیزده گام طرح ریزی گردیده و هم اکنون از نظر عملکرد و جایگاه اجرایی طرح در گام ششم هستیم واین موفقیت نسبی را مستلزم تلاش و پیگیری اعضای کمیته تخصصی پروژه مارلیک در استان دانست . سپس وی اشاره ای به چالش هایی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یک دانشگاه پیشرو در هنگام اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در سطح استان ، مراکز جامع سلامت شهری – روستایی و مراکز درمانی شهرستان ها با آن مواجه بود، اشاره داشت .
در ادامه گفت و گو مهندس رمضانی – مدیر آمار وفناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با توجه سولات مطرح شده توسط تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران، نیاز سنجی های لازم برای اجرای این طرح ( نیروی انسانی – زیر ساختی ) ،نحوه برگزاری دوره های آموزشی برای صاحبان فرآیند و خدمت گیرندگان و همچنین سیاست های تشویقی جهت ارتقا‌ کیفیت خدمت دهندگان برای اعتماد سازی آنها را در گام نخست طرح بر شمرد ، و در گام بعدی نظارت دقیق بر عملکرد خدمت دهنگان و همچنین جلسات ارزیابی عملکرد تیم تخصصی نظام ارجاع الکترونیک به طور مستمر و مدون در ستاد به جهت پیشبرد پروژه را نکته کلیدی موفقیت این تیم تخصصی با نگاه و حساسیت ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست .

در ادامه نشست ،هیات اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای این مهم ، سوالاتی در زمینه نحوه اجرای پروژه نظام ارجاع الکترونیک با توجه جمعیت تحت پوشش استان ، سیستم نوبت دهی و مدیریت صف در مراکز و کلینیک های تخصصی مطرح نمودند و خواستار انتقال مهارت و هم افزایی تیم تخصصی کمیته نظام ارجاع الکترونیک استان گیلان با دانشگاه علوم پزشکی ایران در پیشبرد بهینه این طرح کشوری گردیدند.
در پایان این نشست مقرر گردید هیات اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران به اتفاق اعضای کمیته تخصصی پروژه مارلیک طبق برنامه تدوین شده از مرکز جامع سلامت شهری تولم شهر ( مرجقل ) و مرکز درمانی و کلینیک تخصصی شهرستان صومعه سرا بازدید نمایند.
پی نوشت: نظام ارجاع یکی از برنامه های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش جامعه براساس دستور العمل های ارائۀ خدمات است. طبق این برنامه ، سطوح ارائه خدمت و مراقبت سلامت در سه سطح به مراجعین ارائه می شود که سطح یک شامل خدمات ارتقای سلامت ، پیشگیری و درمانهای اولیه است و توسط مراجعه فرد به پزشک خانواده یا تیم سلامت اتفاق می افتد سطح دو شامل خدمت درمان تخصصی و سطح سه شامل خدمات فوق تخصصی می باشد.
  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 42481
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1397/09/21 09:55