به منظور توانمند سازی و ارتقاء دانش آماری کارکنان ؛
کارگاه آموزشی تخصصی با عناوین « روشهای نمونهگیری » و « آزمون های آماری » برگزار گردید
کارگاه های آموزشی تخصصی با عناوین « آزمون های آماری » و « روشهای نمونهگیری » به منظور ارتقاء سطح علمی و تخصصی کارشناسان مسئول آمار و رابطین آماری کلیه معاونت ها، دانشکده ها ، شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان های تابعه دانشگاه در سالن اجلاس دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار گردید.
در ابتدای این کارگاه آموزشی پس از پخش آیاتی از کلام الله مجید ، مهندس مرتضی فلاح - رئیس گروه آمار به نمایندگی از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن خیر مقدم خدمت شرکت کنندگان در دوره ی آموزشی ، نقش و اهمیت آمار صحیح در سازمان ها و مبنا قراردادن این مهم را در امر تصمیم گیری توسط کلیه سطوح مدیریتی حائز اهمیت دانست و در ادامه به نگاه ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر آمارهای ثبتی متقن و با رویکرد استقرار داشبورد هوشمند اطلاعاتی جامع و اهمیت داشبورد « گیل اوخان » با تنوع شاخص های آماری سلامت با سطح بندی استراتژیک ، عملیاتی و تحلیلی به تفکیک ارزیابی کمی و کیفی عملکرد حوزه های تحت پوشش دانشگاه در آینده نزدیک اشاره نمود . سپس وی خاطر نشان کرد؛ کمک به ارتقاء دانش آماری کلیه مسئولین و رابطین آماری به جهت تحلیل آماری صحیح از شاخص های عملکردی حوزه های ذیربط و نقش موثر کارشناسان آمار در کمک به امر تصمیم گیری مدیران را از سیاست های ابلاغی و آموزشی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به عنوان متولی آمار و فناوری اطلاعات در سطح سازمان برشمرد .
رئیس گروه آمار مدیریت آمار فناوری اطلاعات دانشگاه خواستار حس مسئولیت پذیری بیشتر و مساعدت یکایک همکاران این مجموعه در خصوص اعتلای ارزشهای سازمان و این مدیریت در عرصه آمار با عنایت به دستوالعمل های ابلاغی شد و در ادامه تصریح نمود ؛ این مدیریت گام های موثری در راستای سیاست های وزارت متبوع ، سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز ملی آمار ایران با رویکرد برنامه ریزی و تصمیم گیری بر مبنای آمارهای دقیق و صحیح در دانشگاه برداشته است و در این اثناء به عنوان یک سازمان پیشرو نگاهی ویژه بر آمارهای ثبتی مبنا دارد .
در ادامه رئیس گروه و کارشناس گروه آمار ،به عنوان مدرسان این کارگاه به بیان مطالب تخصصی دوره های آموزشی روش های نمونه گیری و آزمون های آماری بر اساس برنامه و سر فصل های آموزشی تدوین شده پرداختند .
نظر دهید