به منظور هم اندیشی در نحوه اجرای نظام ارجاع الکترونیک ؛
موفقیت بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان در انتقال دانش و تجربیات تیم ستادی پروژه مارلیک
به منظور هم اندیشی در خصوص فرایندها و بررسی روند اجرای بهینه پروژه نظام ارجاع الکترونیک سلامت در سطح استان گیلان ، تیم تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، طی یک بازدید از مراکز جامع سلامت شهری – روستایی مرجقل و ضیابر و کلینیک تخصصی شهرستان صومعه سرا از تجربیات کمیته تخصصی پروژه مارلیک در اجرای این طرح راهبردی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در اجرا و موفق از نظر عملکرد، استفاده نموده و نحوه استقرار پروژه ، زیر ساخت ها ، آموزش و اجرای بهینه برنامه عملیاتی نظام ارجاع الکترونیک در استان گیلان را بررسی نمودند.
در راستای استقرار پروژه پرونده الکترونیک سلامت در استان ؛
چهارمین بازدید ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت استان از مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع)
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه اعضای ستاد اجرای پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه و نمایندگان مدیریت های مالی و بازرسی و نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه ، بمنظور نظارت مستمر بر فرایندهای حوزه آمار و فناوری اطلاعات و همچنین توسعه زیر ساخت های پروژه مهم پرونده الکترونیک سلامت در سطح استان از فرایندهای در حال اجرای مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) بازدید بعمل آوردند .
در راستای اهداف راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛
برگزاری دومین جلسه شورای راهبردی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
دومین جلسه شورای راهبردی روز چهار شنبه ۹۸/۲/۱۱ با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و اعضاء جلسه شورای راهبردی تشکیل گردید.
به منظور ارتقاء و بهبود شاخص های عملکردی دانشگاه در داشبورد گیل اوخان ؛
شاخص های بهره وری حوزه سلامت در دستور کار کمیته ارتقاء آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان
در راستای برگزاری نشست های کمیته ارتقاء آمار دانشگاه که با هدف ارتقاء آمار در سازمان با رویکرد شناسایی ، ارزیابی و تحلیل شاخص های عملکردی دانشگاه در حوزه سلامت ، در بستر داشبورد هوشمند مدیریتی گیل اوخان که به صورت مستمر و طبق برنامه مشخص تشکیل می شود، سه جلسه پیاپی این کمیته با محوریت شناسایی شاخص های بهره وری معاونت های غذا و دارو ، بهداشتی و درمان در دفتر مدیریت آمار وفناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد.
در راستای بهبود فرآیندها و کیفیت خدمات دولت الکترونیک در دانشگاه ؛
دومین نشست هم اندیشی توسعه دولت الکترونیک در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان
طی یک نشست مشترک با رویکرد توسعه خدمات الکترونیکی ، هوشمند سازی و تسهیل خدمات به ارباب رجوع ، ممیزی فرآیندهای این مهم با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ، رئیس گروه آمار ، نمایندگان معاونت های توسعه مدیریت و منابع ، معاونت بهداشتی ، معاونت درمان ، معاونت آموزشی ، غذا و دارو ، معاونت تحقیقات و فناوری و کارشناسان ستادی این حوزه در دفتر این مدیریت مورد بررسی قرار گرفت .
در راستای نظارت برعملکرد واحد های تابعه دانشگاه ؛
بازدید سرزده رئیس دانشگاه از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
دکتر یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز یکشنبه 8 ام اردیبهشت ماه سال جاری از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه بازدید به عمل آورده و طی یک ارزیابی اختصاصی از عملکرد این مدیریت و زیر مجموعه های آن ، از نزدیک در جریان عملکرد این حوزه قرار گرفت. دراین بازدید که با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه و هیات همراه انجام شد، دکتر یوسف زاده چابک در زمینه اجرا و اهمیت فرآیندهای مرتبط با حوزه آمار و فناوری اطلاعات در راستای رسیدن به اهداف راهبردی دانشگاه با نظارت و مرجعیت این مدیریت تاکید ویژه داشت و عملکرد این حوزه را با توجه به برنامه های عملیاتی پیش بینی دانشگاه در زمینه آمار وفناوری اطلاعات بسیار درخشان و مثبت ارزیابی نمود. .
در راستای اجرای طرح های حوزه IT در شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه ؛
دومین نشست مسئولین فناوری اطلاعات و نمایندگان سامانه سیب شبکه های بهداشت و درمان استان گیلان برگزار گردید
به منظور ارزیابی فرآیندهای اجرای پروژه مارلیک در سه سطح آن ، استقرار و اجرای طرح راهبردی وزارت بهداشت در راستای برنامه توسعه ششم کشور ، پروژه پرونده الکترونیک سلامت در کشور و استان گیلان به عنوان یکی از 5 استان کشور در اجرای این مهم ، دومین نشست مسئولین فناوری اطلاعات و نمایندگان سامانه سیب 16 شبکه بهداشت و درمان تابعه دانشگاه ، با حضور مدیر آمار و فناوری اطلاعات و مسئولین و همکاران مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در دفتر این مدیریت برگزار گردید.
در راستای توسعه پرونده الکترونیک سلامت و استقرار پروژه رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری؛
پنجمین جلسه استقرار نسخه الکترونیکی تبادل اطلاعات با سازمان های بیمه گر به صورت وبینار برگزار گردید
جلسه ارزیابی فرآیندهای استقرار نسخه الکترونیکی تبادل اطلاعات با سازمان های بیمه گر با عنایت به دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت مبنی بر اجرای برنامه تبادل اطلاعات از اول خرداد سال جاری و به دنبال آن اجرای پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت و طرح رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری در 5 استان کشور به صورت پایلوت با فراهم نمودن بستر اجرای نظام ارجاع الکترونیک در این استان ها ، با حضور مسؤولان بیمه سلامت کشور و اعضای ستاد اجرایی نسخه الکترونیکی تبادل اطلاعات و مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه های علوم پزشکی قزوین ،اراک ،زاهدان ، اسفراین ،کرمان ،گلستان و تبریز و رؤسا و مسؤولین بیمه سلامت این استان ها به صورت وبینتار برگزار شد .
در راستای استقرار پرونده الکترونیک سلامت در استان و نظارت بر عملکرد واحد های تابعه؛
سومین بازدید ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت استان از مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی هفده شهریور
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه اعضای ستاداجرای پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه و نمایندگان مدیریت های مالی و بازرسی و نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات و نماینده IT معاونت توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه ، بمنظور نظارت مستمر بر فرایندهای حوزه آمار و فناوری اطلاعات و همچنین توسعه زیر ساخت های پروژه مهم استقرار و اجرای پرونده الکترونیک سلامت در سطح استان از فرایندهای در حال اجرای مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی هفده شهریور بازدید بعمل آوردند .
در راستای استقرار پرونده الکترونیک سلامت در استان و نظارت بر عملکرد واحد های تابعه؛
دومین بازدید تیم تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مراکز و واحدهای تابعه شهرستان رضوانشهر
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه اعضای فنی و تخصصی پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه و نمایندگان مدیریت های مالی و بازرسی و نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات و نمایندگان IT معاونت بهداشتی و معاونت توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه ، بمنظور نظارت مستمر بر فرایندهای حوزه آمار و فناوری اطلاعات و همچنین توسعه زیر ساخت های پروژه مهم استقرار و اجرای پرونده الکترونیک سلامت در سطح استان از فرایندهای در حال اجرای مرکز درمانی شهداء و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رضوانشهر بازدید بعمل آوردند .