• 1399/02/22 - 08:42
  • تعداد بازدید خبر : 64
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

ضرورت ارسال پرونده های "سرپایی به سامانه سپاس "

با عنایت به دستور اکید وزارت متبوع مبنی بر احصاء هزینه های ارائه شده مقررگردید ، ارسال پرونده های سرپایی به سامانه سپاس با جدیت بیشتر عملیاتی گردد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آمار و فناوری
اطلاعات دانشگاه رأس ساعت 9 صبح روز یکشنبه ،21 ام اردیبهشت ماه سال جاری مدیر
درمان ،رئیس اداره اقتصاد درمان ،مدیر آمار و فناوری اطلاعات به همراه کارشناسان
ستادی در بستر وبینار با بیمارستانهای پیروز لاهیجان ، پورسینا ، رازی و حشمت با
دستور کار ضرورت ارسال پرونده های سرپایی به سامانه سپاس تشکیل جلسه داد .



در ابتدای این جلسه دکتر کاوک پور ، رئیس
اداره اقتصاد درمان دانشگاه متذکر شد ، هدف از تشکیل این جلسه برطرف کردن نواقصی
است که در سیستم های
HIS توسط کاربران ثبت میگردد.و تصریح کرد ،داشبوردمدیریتی از سال 98 در اختیار مراکز قرار داده شده است که براین اساس کلیه خدماتی که به بیماران ارائه میگردد ،به تفکیک قابل مشاهده است وی ادامه داد، اهمیت این سامانه در این است که کلیه خدماتی  که به بیماران ارائه شده است ، مانند هتلینگ ، هزینه های مصرفی بیماران و سایر خدمات  قابل احصاء می باشد .



از طرفی کلیه پرداختی ها به دانشگاه براساس محتویات سامانه سپاس است .دکتر کاوک پور اشاره کرد ، با شیوع بیماری کووید 19 خساراتی به کلیه حوزه های سلامت وارد آمد که این دانشگاه برآن است با ارسال اطلاعات سرپایی خسارت وارد آمده را به گونه ای مطالبه کند .



وی افزود، انتظار ما از مدیران و رؤسای بیمارستانها این است که داشبورد اقتصاد درمان را رصد نمایند و مسئولین IT نیز در ارسال به موقع اطلاعات اهتمام بورزند .



ارسال اطلاعات و ثبت در سیستم های HIS و متعاقب آن ارسال به سامانه سپاس از مهمترین مواردی است که باید
به آن توجه کرد زیرا تفاهم نامه بودجه کلی بیمارستانها، براساس خروجی اطلاعات در
سامانه سپاس است .



سپس مهندس حمید خردادی ، مدیر آمار و فناوری
اطلاعات دانشگاه ضمن قبولی طاعات و عبادات ،گزارشی از وضعیت ارسال پرونده ها به سامانه
سپاس و به تفکیک مراکز ارائه نمود و تأکید کرد عدم ارسال پرونده ها به سپاس به
دلیل نقص در سامانه
HIS  نمی باشد بلکه کاربران باید در ورود دیتاها به
دقت عمل نمایند .



وی افزود ، تخصیص منابع ریالی به دانشگاه بر مبنای ارسال اطلاعات به سپاس می باشد و تصریح کرد ، ظرف یک ماه آینده طبق هدف گذاری باید آن دسته از مراکزی که ارسال کمی دارند ، به حد قابل قبولی برسند. 



لذا همه مراکز باید این مسأله را جزء اولویت
های روزانه خود قرار دهند بنابراین مقررگردید ، کلیه اطلاعات سرپایی بازه زمانی
بهمن و اسفند در اسرع وقت به سپاس ارسال گردد تا خسارت ناشی از کرونا قابل احصاء
باشد .



مهندس خردادی ادامه داد ،شرکت های توسعه دهنده HIS ظرف یک روز آینده تمهیدات لازم جهت اجباری شدن فیلدهای مورد نظر
را انجام خواهند داد .مسئولین
IT
مراکز نیز باید نسبت به ارسال صد درصدی پرونده ها به سپاس اقدام نمایند و ادامه
داد ثبت کدملی برای کلیه بیماران که به هر نحوی خدمتی از مرکز دریافت میکنند ،
توسط صاحبان فرایند اجباری می باشد .



همچنین مراکز ، پورسینا ، شفا و صومعه سرا که ثبت خدمت سرپایی مانند ثبت خدمات تحت نظر اورژانس را درقالب یک پرونده واحد انجام می دهند باید نسبت به اصلاح فرایند خود اقدام نمایند و به صورت تک خدمت ثبت نمایند و نهایتا"در انتهای دریافت هر خدمت بسته شود .سپس مدیران و مسئولین IT  مراکز به بیان چالش ها و مسائل
پیش رو پرداختند .

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 59241
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1399/02/22 08:42
آرشیو
آرشیو

آخرین اخبار