به منظور مدیریت بهینه فرآیندها و سیستم های اطلاعات بیمارستانی ؛
نشست ارزیابی و صحت سنجی پرونده های ارسالی به سامانه پرونده الکترونیکی سلامت (سپاس)
با هماهنگی های به عمل آمده توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با کلیه مراکز آموزشی – درمانی و مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشست مشترکی به منظور امکان صحت سنجی و ارسال بهنگام اطلاعات هویتی بیماران دارای پرونده در سامانه پرونده الکترونیکی سلامت (سپاس) با حضور کارشناسان مسئول IT ،کارشناسان فناوری اطلاعات سلامت ، نمایندگان شرکت های توسعه دهنده HIS و کارشناسان ستادی این حوزه در دفتر این مدیریت برگزار شد .
در ابتدای جلسه مهندس متین رمضانی - مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن اشاره به سیستم های اطلاعاتی بیمارستانی موجود و نحوه گزارش دهی برخط و بهنگام این سیستم ها در مراکز درمانی تابعه دانشگاه ، گزارشی از وضعیت ارسال اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت بیماران به تفکیک هر مرکز درمانی سامانه سپاس با عنایت از نتایج بازخورد وزارت متبوع ارائه نمود و خاطر نشان کرد؛ رویکرد این مدیریت اصلاح فرآیندها و ارتقاء مستمر سیستم های اطلاعاتی بیمارستانی HIS در سطح استان می باشد و جهت تحقق این مهم در سطح استان نهایت تلاش را خواهد نمود و خواستار پیگیری بیش از بیش کلیه مسئولین و صاحبان این فرآیند در اجرای صحیح و مطلوب فرآیندها و ثبت دقیق داده هادر سیستم اطلاعات بیمارستانی شد و همچنین تعامل و هم افزایی شرکت های توسعه دهنده نرم افزار، واحد مالی و درآمد کلیه مراکز درمانی تابعه دانشگاه با این مدیریت در راستای پیشبرد این امر را حائز اهمیت دانست .
در این جلسه کارشناسان مسئول IT و کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات سلامت هر مرکز درمانی با توجه به ارزیابی وزارت متبوع از اطلاعات ارسالی پرونده های الکترونیک سلامت به سامانه سپاس ، گزارشی در رابطه با وضعیت موجود و نحوه گزارش گیری سیستم HIS بیمارستان های خود و در نهایت تعداد پرونده های ثبتی و ارسالی ارائه نمودند . سپس نمایندگان شرکت های توسعه دهنده نرم افزار اطلاعات بیمارستانی اشاره نمودند هرگونه مغایرت اطلاعات ارسالی با اطلاعات اعلامی سازمان ثبت احوال شناسایی شده و پرونده های ارسالی دارای چنین مغایرتی نامعتبر بوده و ثبت در سامانه نخواهد شد و براین اساس راهکارهایی در خصوص ارتقاء و تسریع در بهبود کیفیت خدمات و ارسال اطلاعات به سامانه سپاس مطرح نمودند.
این نشست با قرار پیگیری پیشنهادات و راهکارهای مطرح شده در جلسه به جهت تسریع در صحت و بهنگامی اطلاعات ارسالی به سامانه الکترونیک سلامت ( سپاس) خاتمه یافت.
نظر دهید